BMW nu poate lipsi dintr-un segment in care Mercedes CLS, Audi A7 si Porsche Panamera au facut profituri frumoase. Primul coupe cu patru usi de la BMW se numeste Gran Coupe – cel mai frumos model dintre BMW-urile de clasa mare. Mai plat si mai lat decat Seria 5, in Gran Coupe, soferul sta cu 4 cm mai jos. Cockpitul pompos, preluat de la Seria 6, era imbracat la masina de test in combinatia scumpa de piele in doua culori, care se potriveste perfect la Hollywood sau printre printii din Arabia. Cu un ampatament mai mare cu 113 mm decat la coupe, in spate stau mai confortabil doi pasageri pe distante medii (nu trei, cum declara BMW). Prin rabaterea banchetei spate, volumul portbagajului creste de la 460 la 1.265 de litri.
La debutul vanzarilor, vor fi disponibile versiunile 640i si 640d, dieselul fiind alegerea mai buna. Cei 313 CP sunt insonorizati perfect, dar se fac simtiti din plin, astfel ca in virajele rapide, electronica are mult de munca pentru a mentine masina pe traiectoria corecta. Nava de 5 metri si 1.865 kg la gol nu este un model sportiv, dar daca se regleaza suspensia pe modul "Confort" (1.355 de euro optional), Gran Coupe se deplaseaza ca un mic Seria 7. Pentru seici si rusii bogati urmeaza in toamna 650i Gran Coupe cu 450 CP, disponibil optional si cu tractiune integrala.
Cu 85.932 de euro, 640d Gran Coupe este mai scump cu 3.286 de euro decat 640d Coupe, in conditiile in care echiparea de baza este comparabila. Jantele de 18 inci (de la 1.146 de euro), pachetul Adaptive Drive (4.137 de euro), directia activa (2.032 de euro) si amortizoarele controlate electronic (1.355 de euro) costa extra. Uzina comunica un consum oficial de 5,5 l/100 km, destul de departe de realitate. Totusi, in condusul de zi cu zi se poate obtine un consum de sub 9 l/100 km. Pentru cei ce vor sa arate sportivi, le sta la dispozitie pachetul M (6.565 de euro) sau plansa de bord imbracata complet in piele (1.511 euro).