Porsche a câștigat cursa de 24h de la Le Mans după ce liderul Toyota TS050 Hybrid #5 s-a oprit pe linia dreaptă a circuitului, cu doar 3 minute înainte de finish, permițându-le lui Neel Jani, Marc Lieb și Romain Dumas să înscrie cea de-al XVIII-lea victorie pentru marca germană.
Toyota și Porsche s-au luptat pentru victorie pe tot parcursul celor 24 de ore, într-un duel cum nu s-a mai văzut în istoria recentă a curselor, iar japonezii păreau sortiți să câștige. Însă mașina lui Kazuki Nakajima a rămas fără putere, fiind depășită de prototipul Porsche 919 Hybrid cu trei minute înainte de final. Deși japonezul a reușit să repună în mișcare Toyota și să treacă linia de finish pe poziția a doua, se pare că turul său de 12 minute a fost prea lent pentru a fi luat în considerare, iar conform regulamentului FIA, a fost descalificat.
În consecință, pe poziția a doua a urcat cea cealaltă Toyota înscrisă în cursă, TS050 Hybrid #6, iar podiumul a fost completat de un Audi R18 #8.
Cursa a început tot cu Porsche la conducere, Jani fiind cel care a condus primele ore, în care ploaia a ținut întregul pluton sub safety car.
Înainte de lăsarea nopții, Toyota #6 condusă de Mike Conway a trecut la conducere, părând să se distanțeze de urmăritorii săi. Răsăritul a readus lupta pentru primele trei locuri, fiecare trecere pe la boxe aducând o schimbare a liderului.
După 20 de ore, victoria Toyota părea mai sigură ca oricând. Ar fi fost prima reușită la Le Mans pentru câștigătorii campionatului FIA de anduranță din 2014, Davidson și Buemi, dar și pentru Nakajima, care ar fi devenit astfel cel de-al treilea japonez care care obține acest trofeu.
Însă zeul Porsche a fost mai puternic decât Toyota, iar prototipul Toyota T050 Hybrid #5 a cedat cu numai un tur înainte de final. Constructorul japonez a obținut poziția a doua poziție prin echipajul Conway, Stephane Sarrazin și Kamui Kobayashi, care a trecut linia de finish la trei tururi în spatele Porsche-ului.
Audi-ul cu numărul 8 condus de Oliver Jarvis, Lucas di Grassi și Loic Duval s-a clasat pe ultima treaptă a podiumul, păstrând intact recordul mărcii germane, care a reușit o clasare în fiecare an, de la debutul din 1999.
La fel de interesantă a fost și lupta de la categoria GTE Pro, unde Ford a revenit în competiție la 50 de ani de la o altă victorie istorică – când legendarul Ford GT s-a impus în fața modelelor Ferrari. Iar istoria s-a repetat și de această dată, Ford Chip Ganassi Racing Ford GT #68 impunându-se în fața Ferrari-ului 488 GTB #82.
Distanța dintre primii doi clasați a fost de numai un minut, după o cursă foarte intensă, în care toate echipele implicate s-au luptat intens. Ferrari-ul 488 GTB #82 al echipei Risi Competizione a fost condus de echipajul Fisichella, Toni Vilander și Matteo Mallucelli.
Pe locul trei în categoria GTE Pro s-a clasat echipajul Ford cu numărul 69, urmat de ghinioniștii cu numărul 66, care au pierdut mult timp la boxe în timpul nopții, reparând lumina numărulu de concurs.