Povestea prototipului Tasco, jumătate avion, jumătate mașină

Designer-ul de mașini Gordon Buehrig a creat în 1948 conceptul TASCO (The American Sports Car Company). Inspirat de avioane, automobilul se anunța la vremea respectivă a fi un adevărat succes. Nu a fost deloc așa.

Prototipul Tasco a fost construit în 1948, în Statele Unite ale Americii, la puțină vreme după Cel De-al Doilea Război Mondial. Aceasta era prima mașină care avea direcție individuală pe roțile din față și suspensie adaptabilă hidraulic.

Gordon Buehrig s-a inspirat de la avioane și Tasco a devenit prima mașina din lume ce avea un acoperiș T-top. Fabricată în mare parte din aluminiu, Tasco a fost produsă într-un singur exemplar și nu a rupt gura târgului, cel mai probabil și din pricina crizei economice generată de costisitorul război de șase ani. Niciun producător nu a dorit să fabrice Tasco la scară largă.

Astăzi, prototipul se află la muzeul de automobile Auburn Cord Duesenberg. Cum ți se pare că arată Tasco?

Tasco

Foto: news.boldride.com

Adaugă un comentariu

Articole similare