Renault Talisman dCi 160 EDC — Perfecționarea imaginii de marcă

Pentru Renault, Talisman este mai mult decât un nou produs, deoarece el joacă rolul unui ambasador de imagine și o face mai bine decât o pot expune fotografiile. Primul test în România cu 1.6 dCi 160.

De multe ori, reinventarea este periculoasă, mai ales în industria auto, unde constructorii auto se feresc de schimbări radicale în gama lor de produse. De ce? Pentru că există riscul de a pierde clienții mărcii, care s-au obișnuit cu anumite valori. Dar există și excepții de la această regulă, și unul dintre cele mai bune exemple este Renault. În ultimii ani, francezii sunt pe val, au o gamă complet nouă, iar totul pare să culmineze cu recent lansatul Talisman, pe care îl conducem pentru prima dată în România.

otxx8858

Dezvoltat de la zero, pe o platformă modulabilă utilizată și pentru Megane, Kadjar sau Espace, Talisman impresionează, înainte de toate, prin designul său extravagant. Pur și simplu pare venit dintr-o altă lume, într-un segment în care este greu să inovezi. Mâna olandezului Laurens van der Acker, responsabil pentru design, este clară. Venit la Renault în 2009, el a avut nevoie de timp pentru a pune bazele unei imagini de marcă, ceea ce a și reușit, dar într-un mod în care modelele au propria personalitate. Talisman este elegant, într-un mod modern, este stilat și arată impozant din orice unghi îl privești, ceea ce îi oferă prestanța necesară pentru a reuși în segmentul mediu. Cu o lungime de 4,85 metri, francezul își permite proporții bine definite, care ies în evidență. Însă atenția designerilor nu s-a concentrat doar pe exterior. Un progres remarcabil a fost făcut la interior, prin redesenarea completă a planșei de bord, a instrumentelor și prin integrarea unor materiale de bună calitate, singurul loc în care mai există plastic dur fiind partea inferioară a bordului. Practic, totul a pornit de la o coală de hârtie imaculată. Tot universul de la interior este conturat în jurul sistemului multimedia R-Link 2, care integrează un ecran tactil de 8,7 inchi, cel mai mare disponibil în segment, poziționat pe înălțime. Deși orientarea tip portret pare iniîțial ciudată, sunt și avantaje, deoarece poți avea la dispoziție în același moment harta navigației și posturile de radio (sus-jos), într-o interfață plăcută, fără ca nimic să pară înghesuit. În rest, sistemul reacționează rapid, interfața fiind intuitivă.

otxx8906

Deoarece beneficiază de o platformă nouă și un ampatament mare, Talisman oferă un nivel de spațiu interior generos, cel mai bun din segment pentru anumite valori, astfel încât pasagerii au parte de o călătorie relaxantă, indiferent că vorbim despre spațiul pentru genunchi, umeri sau chiar unghiul dintre șezutul și spătarul banchetei. Cât despre scaunele față, putem spune doar atât: excelent conturate, cu funcție de masaj, încălzite și ventilate.

otxx8814

Pentru primul test din România am optat pentru versiunea diesel, sub a cărui capotă funcționează un propulsor biturbo, de 1,6 litri, care dezvoltă o putere maximă de 160 CP. La fel ca și versiunea cu o singură turbină, prezentă pe mai multe modele, unitatea funcționează rafinat și aproape fără vibrațiile specifice dieselului. În plus, izolarea fonică foarte bună a noului Talisman face ca zumzetul motorului să fie imperceptibil pentru pasageri în cele mai multe momente. Doar în sarcină există un zgomot mai pronunțat. Motorul 1.6 dCi 160 este disponibil doar împreună cu noua cutie EDC cu dublu ambreiaj și 6 rapoarte. Aceasta oferă un plus de rafinament, funcționând lin, fără bruscări, aproape perfect în traficul urban. Mai mult, atunci când este nevoie de sprinturi rapide, cutia reușește să treacă de la o treaptă la alta fără întreruperi sesizabile în fluxul de putere. Cele două turbine ale propulsorului permit accelerații susținute, chiar dacă se pornește de la turații joase, cu un gol turbo insesizabil, în special datorită turbinei de dimensiuni mai mici, care are o inerție redusă.

otxx8845

În ceea ce privește noutățile tehnologice, Talisman aduce două sisteme foarte importante. Primul este reprezentat de Multi-Sense, care permite ajustarea modului de conducere în funcție de preferințele șoferului și integrează cinci moduri diferite: Comfort, Sport, Eco, Neutral și Perso. În funcție de acestea sunt optimizate direcția, trenul de rulare adaptiv, funcționarea cutiei automate, sistemul de climatizare sau chiar funcția de masaj a scaunelor față. Al doilea sistem important este 4Control, care permite tuturor celor 4 roți să vireze și este oferit opțional la pachet împreună cu trenul de rulare adaptiv. Practic, roțile spate pot vira invers față de cele față până la viteze de 60 km/h, la un unghi de 3,5 grade sau în aceeași direcție, la viteze de peste 60 km/h, la un unghi de 1,9 grade. Astfel, Talisman dispune de un pachet integrat, care permite atingerea unui nivel de agilitate ridicat, ceea ce este rapid resimțit pe drumurile cu viraje.

otxx8827

Deși are dimensiuni impozante, Talisman se conduce vivace pe drumurile de munte, cu un nivel minim de subvirare, iar raza de bracaj este aproape incredibil de mică pentru un astfel de model. Faptul că puntea spate virează se simte foarte clar, senzație inițial ciudată, dar cu clare avantaje practice. În spațiile înguste, Talisman se manevrează mai bine decât multe mașini de clasă mică. La nivel de confort, trenul de rulare adaptiv se descurcă foarte bine, amortizând elegant denivelările scurte, zgomotul și vibrațiile fiind minime.

otxx8886

Verdict:

Alături de liniile sale și designul impozant, Talisman impresionează prin baza tehnologică pe care o propune: un motor elastic și eficient, un tren de rulare armonios, o cutie de viteze rapidă și un nivel de spațiu interior foarte generos. Cu Talisman, Renault trece la un nou capitol în segmentul mediu.

Date tehnice:

Motor: L4, turbo, diesel, cilindree 1598 cmc • Putere maximă 160 CP/4000 rpm • Cuplu maxim 380 Nm/1750 rpm • Transmisie: față/cutie automată cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4848/1869/1463 mm • Ampatament 2808 mm • Portbagaj 608-1022 litri • Performanț‌e: 0-100 km/h 9,4 sec • Viteza maximă 215 km/h • Consum mixt 4,5 l/100 km, • Emisii CO2 118 g/km • Preț: de la 27.550 de euro cu TVA.

Adaugă un comentariu