Rețeaua de drumuri europene este extrem de diversificată (aproximativ 5 milioane de kilometri) și leagă toate statele între ele. Iată cinci lucruri mai puțin cunoscute despre acestea:
1. În majoritatea țărilor europene, drumurile europene poartă numerele cu E simultan cu un număr asignat de autoritatea țării respective, dar în altele (de exemplu, Belgia, Olanda, Norvegia și Suedia), drumurile europene folosesc exclusiv numerotarea de drum european.
2. În câteva țări, cum ar fi Regatul Unit, drumurile europene nu sunt deloc semnalizate ca atare.
3. Drumurile de referință și cele intermediare, denumite drumuri de clasa A, au numere formate din două cifre. Ramificațiile lor, precum și drumurile de legătură între ele, denumite drumuri de clasa B, au numere de trei cifre.
Și tu ai mers măcar o dată pe E85. Povestea drumului european care leagă Muntenia de Moldova!
4. Două drumuri de clasa A, și anume E47 și E55, și-au păstrat numerele dinainte de 1992, respectiv E6 și E4 pe teritoriul Suediei și Norvegiei. Aceste excepții s-au făcut din cauza cheltuielilor excesive legate de resemnalizarea acestor drumuri lungi.
5. Există câteva drumuri care nu respectă standardele europene: E22 din Europa de Est are restricții de viteză de 30 km/h prin localități, deși ele trebuie să fie omogene și să fie proiectate pentru viteze de rulare de cel puțin 80 km/h (în cazuri cu totul excepționale 60 km/h). Mai mult, în Asia Centrală unele drumuri europene nu sunt asfaltate.