Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA introduce obligativitatea asigurării căruțelor. Odată cu noul act normativ, a fost schimbată și definiția termenului de vehicul.
Mai exact, în articolul 2 al OUG este definit vehiculul ca fiind mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare’.
Doar că, în România, proprietarii căruțelor sunt obligați să înregistreze atelajul la Primăria comunei de care aparțin. Iar acum, ajungem la articolul 4 al OUG care spune că Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România (nr. și căruțele), precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule…’
Conform unor surse, acest lucru a fost seziat la nivelul ASF, dar nu s-a luat nicio măsură în acest sens. În prezent, potrivit Institutului Național de Statistică, exploatările agricole de toate tipurile din România utilizează peste 720.000 de care și căruțe.
Sursa | Profit