Nou, Audi A4 este mașina de vis a corporatiștilor, iar ca mașină rulată devine o alternativă stilată pentru familii. Și asta în primul rând pentru calitatea sa.
break de lifestyle. O denumire frumoasă din anii 90, cu un reprezentant faimos în forma lui Audi 80 Avant. Elegant, sportiv, practic. Dar îngrozitor de mic. Astăzi, termenul este aproape uitat. Unul dintre motive este că breakurile cu un talent nativ pentru transport au cam dispărut. Altul, dimpotrivă, că întreaga industrie auto are un adevărat cult pentru spiritul practic. Așa că și Audi a renunțat, cu strănepotul vechiului 80, modelul A4 din seria B8, la câțiva litri de spațiu în portbagaj, pentru a afișa o imagine șic.
Totuși, cu un volum de 1.430 de litri, situația este suportabilă. La fel se poate spune și despre rularea echilibrată, care te face să dai uitării tracțiunea spate de la rivalii BMW și Mercedes. Un plus de încredere este asigurat de sistemul de tracțiune integrală quattro, cel puțin în condiții de carosabil alunecos. Acesta crește însă masa mașinii și consumul de combustibil.
Audi a reușit să-și urmeze propria cale ca producător premium, iar în materie de rafinament tactil, sora aristocratică a lui VW se află deja în avangardă. Nicăieri suprafețele nu se simt atât de bine la atingere, nici îmbinările nu sunt atât de meticulos finisate. Cei 165.700 de kilometri au trecut aproape fără urme peste mașina noastră de test. Scaunele, volanul, sunetul ușilor, totul este plăcut de proaspăt și neafectat de rulajul impresionant. Excepție face portbagajul, care ar trebui să-și ceară scuze în avans viitorilor proprietari pentru consistența nisipos-lipicioasă a tapițeriei.
Chiar și tehnologia confirmă imaginea generală a lui A4, rareori generând probleme. Proprietarii de motoare TFSI trebuie însă să se împace cu foamea de ulei a acestora. Cei cu diesel se plâng adesea de uzura prematură a ambreiajului sau defectarea volantei cu masă dublă. Dacă apar pierderi de putere, o actualizare de software la motor ar putea rezolva problema. Aceeași soluție se dovedește salutară și în cazul exemplarelor cu probleme la sistemul de lumini. Nimic dramatic însă, ci doar dezavantaje ale unei bănci de organe vaste, astfel că fiecare model din grup va moșteni o anumită problemă, când apare. Doar de cutiile de viteze Multitronic e mai bine să stați departe. Acestea nu rezistă decât rar peste 50.000 km.
Mai multă consecvență dovedește Audi în ceea ce privește designul. Linia acestuia continuă aproape neschimbată de la o generație la alta. Chiar dacă modelele noi par doar un facelift discret, la fel de valabil este și reversul medaliei: mașini vechi de zece ani nu arată deloc învechite. Prin urmare, nici deprecierea nu este atât de rapidă ca în cazul altor rivale. Astfel, Audi A4 Avant se transformă, din model de lifestyle, într-un adevărat evergreen.
Audi A4: Feriți-vă de Multitronic!
La TÜV, mașinile Audi A4 din generația B8, produsă între 2007 și 2015, sunt legendare. Pentru toți anii de fabricație, ponderea defecțiunilor semnalate este semnificativ mai redusă decât media segmentului. Cei interesați ar trebui, însă, să verifice foarte meticulos mașinile cu transmisie Multitronic, care întotdeauna poate genera probleme costisitoare. Mai trebuie știut și că A4 este un model favorit pentru cei care fraudează kilometrajele. Este bine să verificați meticulos istoricul mașinii. Reviziile anterioare ar trebui să fie concludente.
Cutia manuală
Cutia de viteze manuală poate fi malefică. Mulți șoferi se plâng de schimbarea greoaie a treptelor.
Volanta cu masă dublă
Atunci când ambreiajul nu face față cuplului mare, volanta se uzează prematur. Problemă tipică la TDI.
Cablajul electric
Dacă apa pătrunde pe lângă blocurile optice din spate și ajunge la cablaj, poate cauza probleme scumpe la electronică.
Baterie
Poziționată în portbagaj, are de suferit din cauza numeroșilor consumatori. Rezultatul: probleme la pornire.
Jante din aliaj
Prezoanele roților se pot desprinde, punând în pericol siguranța circulației. Audi a înlocuit roțile afectate.
Scurgeri de lichid de răcire
De vină sunt adesea clemele de fixare desprinse sau o fisură la elementul de răcire al sistemului EGR.
Verdict
Chiar dacă ești sau nu fan Audi, în fața celor din Ingolstadt trebuie să-ți scoți pălăria. Puține mașini sunt atât de echilibrate și bine gândite ca acest A4 din generația B8. Iar calitatea lor foarte bună le face, și ca mașină rulată, să-și păstreze toate calitățile.
si cand ii intrebi pe astia cu audi spun ca n-au nicio problema. pb ca le e jena la cati bani au dat pe ea?
daca-i intrebi pe proptietari, de jena, spun ca n-au avut nici o problema??????
Pai ar fi culmea sa spuna ca au avut probleme cu ea dupa ce au achitat cateva mii bune de euro.
Sunt posesor din 2013 a unui model TDI 2008 luat cu 133.000 km. Intr-adevar primul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreiajul, volanta si un pivotii fata. La un an dupa a trebui schimbata galeria de admisie (una din bolile Audi-urilor). Bateria este cea originala din echipare si am avaut o problema, nu a pornit saptamana trecuta la -25 C. Nu mananca ulei, nu bate, nu troncane, doar schimburile anuale si consumabile.
Sunt posesor din 2013 a unui model TDI 2008 luat cu 133.000 km. Intr-adevar primul lucru pe care l-am schimbat a fost ambreiajul, volanta si pivotii fata. La un an dupa a trebuit schimbata galeria de admisie (una din bolile Audi-urilor). Bateria este cea originala din echipare si am avaut o problema, nu a pornit saptamana trecuta la -25 C. Nu mananca ulei, nu bate, nu troncane, doar schimburile anuale si consumabile.
Eu am avut un a4 B8 2010 CVA mutitronic și pana în 2014 am rulat cu ea 262.500km. In afara de rulmenții fata, becurile xenon și consumabilele nu am schimbat altceva. Reviziile au fost făcute la 15kkm nu la 30kkm cum era planul service.
Cred ca contează enorm stilul de condus și sa ii faci mentenanță la timp și cu ce trebuie…