Mulți dintre conducătorii auto nu sunt convinși dacă atunci când este parcat, automobilul ar trebui să aibă frâna de mână trasă sau e suficient să fie în viteză.
Unii dintre conducătorii auto preferă să bage automobilul în viteza a I-a sau a-II-a și să tragă și frâna de mână. Dar, procedează aceștia corect?
INCREDIBIL! Ambasada SUA caută șofer! Ce SALARIU oferă românilor!
Motorina se scumpeşte de la o zi la alta, dar uite ce urmează
Martorii de bord – Peste 60 de semne explicate
Conform specialiștilor, la mașinile care au cutie de viteze manuală, este indicat să acționam frâna de mână (de staționare) atunci când temperatura exterioară este pozitivă, adică peste 0 grade Celsius. Dacă există un risc de ger peste noapte sunt șanse ca să înghețe cablul frânei de mână, astfel că ar fi mai bine ca aceasta să nu fie acționată. În cazul în care frâna se blochează, mecanicii recomandă stropirea etrierelor sau a tamburilor cu apă caldă. Totuși, nu uita că apa aceea poate îngheța, motiv pentru care trebuie să faci un drum ceva mai lung pentru a te asigura că aceasta s-a evaporat complet.
BREAKING NEWS! O țară de lângă România interzice mașinile pe benzină și motorină!
Jumătate dintre șoferi fac această GREȘEALĂ ILEGALĂ! Tu o faci?
În ceea ce privește automobilele cu cutie de viteză automată, frâna de mână trebuie trasă tot timpul în orice anotimp. Apoi, abia după ce este trasă frâna, levierul cutiei trebuie pus în poziția Park.
Daca o baga in viteza/park, nu se ducea la vale.
As zice ca park la cutia automata este mai sigur decat viteza 1/2 la cutia manuala. Din park nu o sa iasa/sara niciodata accidental, cu sau fara cheie in contact, iar rotile motoare sunt blocate.
Iar daca se gripeaza cablul de la frana de mana, poti sa arunci toata apa calda de pe retea pe etriere… cablul tot gripat ramane si tine frana activata.