Cunoscatorii vor spune ca, in pofida unor rarisime episoade precum umilirea masinilor Ferrari de catre Ford GT la finele anilor ’60, nu se poate vorbi despre un duel euro-american in segmentul supersport. Asta, pentru ca americanii nu au avut niciodata automobile suficient de fin concepute si care sa aiba o calitate constructiva comparabila cu ofertele europene de profil.
Abordarea producatorilor de automobile americani pare sa se fi limitat, invariabil, la termenul „putere“ si la caile simpliste de a obtine puterea. Aproape niciodata nu i-a preocupat profund cum ar trebui sa folosesti puterea dupa ce o ai. De altfel, acesta este motivul principal pentru care America este plina de modele sport europene si japoneze, in timp ce Europa, Japonia si niciun alt continent nu s-au dat vreodata in vant dupa masinile americane.
Multi dintre parametrii tehnici sunt apropiati
Acestea fiind spuse, Corvette C6 este afectat din start de un handicap moral. Diferenta de putere maxima intre R8 si Corvette este de 17 CP; ceea ce nu spune mare lucru daca in discutie se pun cifre binisor peste 400 CP (cum este cazul de fata).
Numai ca, pentru a-si obtine cei „peste 400 CP“, americanii au avut nevoie de o cilindree cu 2,0 litri mai mare decat nemtii. Deloc amuzant. In plus, privind masinile puse alaturi, in privinta calitatii de fabricatie si a aspectului finisarii, modelul Corvette C6 proaspat modernizat arata mai degraba ca un exemplar de pre-serie, in timp ce R8 pare sa fi iesit dintr-un laborator al tehnologiilor viitorului. Nu mai adaugam ca R8 are motorul amplasat central (concept sportiv calificat) si tractiune integrala (repartitia momentului motor fata/spate poate fi modulata de la 10/90% pana la 35/65%).
In plus, V8-ul german dispune de patru supape pe cilindru si injectie directa de benzina, in timp ce V8-ul american inca nu a renuntat la sistemul arhaic de distributie cu un singur arbore cu came situat in blocul motor. Daca in acest moment se pune problema sa te sui in masina preferata si sa pleci, nu credem ca s-ar gasi cineva care sa renunte la coupé-ul Audi. Si totusi… Asemenea unui erou de benzi desenate ale genului „Comics“, care lupta cu toate resursele sale pentru a invinge adversari pe care scenaristul i-a facut – aprioric – mai capabili, Corvette isi incordeaza cei opt cilindri si-l infrunta pe inspaimantatorul R8.
Corvette C6 are o manevrabilitate peste asteptari
De-a lungul primelor secunde de accelerare, se intampla ceea ce banuiam deja: Audi R8 iese in fata si pare ca se desprinde in castigator. Tractiunea integrala i-a permis sa exploateze complet puterea si aderenta. Dincolo de pragul vitezei de 100 km/h, lucrurile se schimba.
Asemenea unui Bruce Willis pe roti, Corvette nu se da batut si incepe sa recastige teren. Cilindreea sa superioara, favorizand caracteristica de cuplu, nu si-a spus inca ultimul cuvant. In final, viteza de 200 km/h este atinsa de Corvette cu 2,1 secunde mai rapid decat Audi R8.
Audi R8 este o expresie a rafinamentului
Si in privinta comportamentului dinamic Corvette demonstreaza o acuratete si o rigoare uimitoare. Notam ca avem de-a face cu facelift-ul seriei C6, model la care s-a intervenit serios asupra franelor si directiei. Daca in test ar fi fost prezent fostul C6, inconsecventele sale de comportament l-ar fi penalizat usturator. Cat timp ostilitatile se desfasoara pe uscat, Corvette va reusi sa se mentina alaturi de R8 si, la acceleratii prelungite, sa treaca in fata.
Sistemul electronic de asistare a stabilitatii joaca un rol determinant in prestatia lui C6. La virajele luate „in gaze“ si in reprizele de la viteze reduse, R8 se dovedeste mai capabil.
Daca aceasta lupta a titanilor cu inima V8 este greu de transat pe circuit, atunci cum ar putea fi aflat castigatorul? Sa trecem la un capitol dureros: banii. Fara TVA, Audi R8 costa 89.224 euro, iar Corvette 6.2 este propus la 54.865 euro. Pentru cel ce alege sa cumpere un Corvette, raman 34.359 euro!
Unde mai pui ca acest model Corvette isi asuma si rolul de factor psihologic in combaterea angoasei europenilor fata de consumul de combustibil al masinilor americane: consumul sau mediu este cu 1,8 l/100 km mai mic decat al lui Audi R8. Asadar, R8, iti imaginai ca esti cel mai bun?