Deși au trecut câteva luni de la prezentarea lui Insignia Grand Sport, oficialii germani mai au ceva ași în mânecă. Iar versiunea echipată cu tracțiune integrală este una dintre surprize.
Sistemul de tracțiune integrală vine la pachet cu transmisia automată cu opt rapoarte. Tehnologia AWD cu sistem pentru vectorizarea cuplului promite o dinamică sportită și o manevrabilitate mult mai bună indiferent de suprafața de rulare.
Conform oficialilor Opel, sistemul de tracțiune spate folosește pe puntea spate un sistem cu dublu-ambreiaj fără diferențial.
Sistemul de tracțiune integrală utilizat de nemți poate transmite cuplul în mod independent către una sau ambele roți spate, permițând utilizarea funcției de vectorizare a cuplului pe toată gama de performanțe ale autovehiculului.
În viraje este transmis un cuplu mai mare către roata spate din exteriorul curbei, inducând rotația în jurul axei verticale (girație): modelul Insignia virează cu precizie mai mare și răspunde mult mai spontan la acțiunile șoferului.
Vectorizarea cuplului contribuie, de asemenea, la sporirea siguranței prin controlul distribuției cuplului în funcție de modificarea poziției clapetei de accelerație, de unghiul de rotire a volanului și de suprafața carosabilului, amortizând mișcarea de rotație.
„Noua generație a modelului Opel Insignia stabilește noi standarde pentru autovehiculele de dimensiuni medii. Vectorizarea cuplului reprezintă tehnologia de ultimă oră în materie de tracțiune. Noul Insignia echipat cu tracțiune integrală cu vectorizarea cuplului se ridică la înălțimea celor mai bune modele din punctul de vedere al «plăcerii de a conduce»’, spune William F. Bertagni, Vicepreședinte Inginerie Auto pentru Europa.