În cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an, Kia a prezentat noua generație a modelului de clasă mică Picanto și spectaculoasa limuzină Stinger.
Kia Picanto are un ampatament mai lung cu 15 mm, în ciuda faptului că lungimea totală nu se modifică (3,595 m). În ceea ce privește portbagajul, volumul acestuia măsoară 255 de litri, cu 55 de litri mai mult față de generația anterioară.
Totodată, asiaticii spun că au folosit de două ori mai mult oțel de înaltă rezistență, ceea ce se traduce printr-un model și mai sigur.
La interior, Kia Picanto vine cu un sistem de infotainment care integrează un ecran de 7 inchi. Sistemul multimedia o să fie compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Pe lista de accesorii vei găsi o cameră video pentru mersul cu spatele și chiar și un sistem de încărcare wireless pentru telefonul mobil. În ceea ce privește sistemele de siguranță, Kia promite să ofere Autonomous Emergency Braking.
Kia Stinger a fost vedeta Salonului auto de la Detroit, luând publicul american prin surprindere. Din fericire, coreenii au decis să lanseze acest model și în Europa, pregătind noi versiuni de motorizre, adaptate pieței de pe bătrânul continent.
Versiunea europeană a lui Kia Stinger, dispune și de o motorizare diesel de 2,2 litri împrumutată de la Kia Sorento și Hyundai Santa Fe.
Ca și în cazul acestor modele, puterea maximă va fi de 200 CP. Dieselul va fi completat de aceeași cutie automată cu opt rapoarte care e folosită și de versiunile pe benzină, puterea fiind transmisă către puntea spate. Nu este exclusă nici introducerea unui sistem de tracțiune integrală, deși acestea sunt, deocamdată, pure speculații.
O versiune hibridă a lui Stinger este mai mult ca sigur în dezvoltare, dacă e să dăm crezare declarațiilor directorului de marketing al Kia, Spencer Cho. Acesta a spus că, în ciuda arhitecturii cu amplasare longitudinală a motorului, platforma lui Stinger poate folosi multe dintre componentele sistemului hibrid de la Optima. Mai mult, acesta declară că o versiune full-electrică este, de asemenea, posibilă din punct de vedere tehnologic, chiar dacă în prezent nu există planuri concrete pentru a dezvolta un Stinger electric.
Gama de motorizări ar putea fi completată la vârf de o versiune mai puternică a unității V6, care ar putea dezvolta peste 400 CP. La urma urmei, Albert Biermann, șeful diviziei de performanță a Kia, care a dezvoltat Stinger, a fost până nu demult șeful diviziei M a BMW. El și-a exprimat în trecut dorința de a dezvolta un rival demn pentru M3.