Renault arata un break care se incardreaza in totalitate in linia de design propusa pana acum de Megane hatchback si Megane coupe. Versiunea Estate aduce un desen elegant al caroseriei, cu linii fluide si usor de privit.
Megane Estate are o lungime de 4.560 mm, iar ampatamentul noului model masoara 2.702 mm, fiind mai mare cu 62 mm decat al modelului hatchback. Portbagajul break-ului poate inghiti in mod normal 524 litri dar capacitatea acestuia poate fi extinsa la 1.600 litri, in cazul in care spatarele locurilor din spate sunt rabatate. Spatiul din portbagaj destinat bagajelor poate fi impartit in doua, gratie unui perete semirigid.
La interior, Renault anunta ca la proiectarea break-ului, postul de conducere a beneficiat de atentie speciala. Astfel, avand in vedere numeroasele reglaje ale scaunului, soferul nu va avea probleme in a-si gasi pozitia confortabila de condus. Volanul reglabil pe inaltime si adancime contribuie si el, in raport cu pedalierul, mai mult decat pana acum, la confortul soferului.
Renault Megane Estate propune numeroase spatii de depozitare, unele deja traditionale la Renault, cum ar fi cele din podea. In total, 25 de litri la dispozitie, pentru stocarea diverselor obiecte.
Inginerii Renault informeaza ca trenul de rulare al lui Renault Megane Estate reprezinta un bun compromis intre confort, tinuta ferma si manevrabilitate. Spre exemplu, puntea fata asigura o directie precisa si reduce inclinarile laterale. Sistemul de directie ofera si el un raspuns mai prompt si mai realist cu calea de rulare.
Din punct de vedere al motorizarilor, Renault Megane Estate propune o gama foarte larga de propulsoare, alimentate cu benzina, dar si diesel. Mai exact, vorbim despre opt motoare diesel si sase pe benzina. La capitolul diesel, Renault demareaza oferta cu motorul 1,5 dCi care este disponibil in patru versiuni de putere: 85 CP, 90 CP (cu filtru de particule DPF), ambele cuplate la cutii de viteze manuale cu cinci trepte si 105 CP, 110 CP (DPF), care sunt cuplate la cutii de viteze manuale cu sase trepte. Mai tarziu, la inceputul anului 2010, isi va face aparitia si cutia de viteze cu dublu ambreiaj (DCT) care va fi cuplata la dCi-ul de 110 CP (DPF). Aceste propulsoare consuma in medie intre 4,4 si 4,8 litri la 100 km si inregistreaza urmatoarele valori pentru CO2: dCi 90 DPF – 116 g/km, dCi 85 – 118 g/km, dCi 105 – 120 g/km si dCi 110 DPF – 126 g/km, toate purtand logo-ul Renault eco2. Tot la capitolul diesel intra si propulsorul 1.9 dCi care dezvolta 130 CP/3.750 rpm (300 Nm/1.750) si care este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Consumul sau combinat, anuntat de catre Renault, este de 5,1 litri/100 km. Acest motor este disponibil si cu filtru de particule pentru anumite piete.
Varful de gama pentru motoare diesel este stabilit de catre motorul 2.0 dCi care furnizeaza 150 si 160 CP cu DPF. Primul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte si consuma in medie 5,9 litri /100 km. Al doilea dispune de cutie de viteze automata cu sase trepte si inregistreaza un consum mediu de 6,6 litri /100 km.
Gama de motoare alimentate cu benzina includ noul motor turbo de 1,4 litri (TCe 130) care furnizeaza 130 CP (190 Nm) si consuma in medie 6,5 litri la 100 km. Acesta dispune de o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Urmatoarea alegere poate fi motorul de 1.6 litri 16V, in doua variante de putere – 100 si 110 CP, primul cu cutie de viteze manuala cu cinci trepte si al doilea cu cutie manuala cu sase trepte. Pe unele piete, acest motor poate fi alimentat cu bioetanol (E85) si va avea cutie de viteze manuala cu sase trepte. Mai departe intalnim propulsorul de 2 litri si 140 CP/6.000 rpm (195 Nm/3.750 rpm), si care este cuplat la o cutie de viteze cu variatie continua (CVT). La finalul motoarelor pe benzina gasim motorul TCe 180, de 2 litri turbo, care furnizeaza 180 CP (300 Nm/2.250 rpm).
Renault Megane Estate se produce in Spania, la uzina din Palencia.