La nouă ani de la prezentarea primei generații, cea de-a doua generație a lui A5 ajunge în România pentru primul test, în care am pus la treabă versiunea 2.0 TFSI de 252 CP.
Primele poze cu noul Audi A5 nu au reflectat nicidecum designul acestui coupé. Inițial, asemănarea cu prima generație a părut prea mare, doar câteva elemente fiind complet noi. Însă, după primul contact cu A5, impresia despre design s-a schimbat radical. Silueta de coupé este acum mult mai proeminentă, iar fiecare detaliu pare că a fost sculptat pentru a transmite cât mai multă sportivitate. Capota este acum mai lungă și modul cum este plonjată în partea din față creează senzația de mașină aerodinamică, pregătită oricând să sprinteze. Și nu este doar o senzație, deoarece noul A5 are un coeficient aerodinamic de doar 0,25 și proporții foarte atent studiate. În plus, datorită unei platforme cu totul noi, care integrează materiale ușoare, greutatea a scăzut cu 60 kg față de generația anterioară, ceea ce aduce beneficii clare în materie de agilitate, dinamică și eficiență.
La interior, designerii mărcii au făcut și de această dată minuni. Audi impresionează mereu prin calitatea materialelor și a finisărilor, iar noul A5 se distanțează clar de rivalii săi premium din segment. Totul este lucrat impecabil, fiecare buton fizic produce un sunet atent ales și totul justifică natura premium. Un plus față de generația anterioară este și nivelul de spațiu mai generos, în special pentru locurile din spate, unde se poate călători mai plăcut pe distanțe lungi. Dar cum se simte noul Audi A5 la conducere?
La o comparație directă cu vechea generație, A5 este clar mai dinamic, mai agil și propune un tren de rulare mult mai bine adaptat rigorilor moderne, cu un bun confort la rulare, dar fără să facă rabat de la cerințele ce țin de sportivitate. }inuta de drum este una sigură, cu un comportament aproape neutru în viraje. Este clar că fenomenul de subvirare a fost redus considerabil și aproape că nu mai există, în special la versiunile cu quattro. Tracțiunea punții față este impresionantă, ceea ce oferă siguranță și multă plăcere atunci când se merge pe drumuri cu viraje.
Audi A5 Coupe – motorizare vivace și cutie de viteze rapidă
Modelul testat a fost echipat cu propulsorul 2.0 TFSI de 252 CP și 370 Nm, pe care îl consider optim pentru A5. Din toate punctele de vedere, acesta este precum o mănușă pentru A5. Cilindreea este redusă, greutatea mai mică pe puntea față, iar comportamentul dinamic trebuie apreciat. Datorită utilizării injecției indirecte și a celei directe, dar și a unei turbine cu westgate electric, unitatea reușește să ofere un răspuns rapid la apăsarea pedalei de accelerație, aproape fără a exista un gol turbo. Puterea este livrată liniar, iar în zona superioară a turometrului se pot atinge reprize impresionante. Este una dintre cele mai bune motorizări cu cilindreea de 2,0 litri de pe piață și, în plus, oferă un rafinament demn de un coupé premium. Motorizarea 2.0 TFSI de 252 CP este oferită doar alături de o cutie S Tronic cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, care oferă un nivel ridicat de confort în traficul urban, dar și un răspuns extrem de rapid atunci când este nevoie de sprinturi. Opțional, pentru 2.751 de euro, sistemul quattro aduce un plus de tracțiune, dar și mai multă plăcere la rulare, datorită comportamentului neutru la limită.
Finanțare prin Porsche Leasing: avans 8.181 euro fără TVA, rata 464 euro fără TVA
Rata PERFECT LEASING calculată pentru Audi A5 2.0 TFSI quattro 252 CP, preț 40.903 de euro fără TVA, durată 48 luni, avans 20% , 10.000 km/an, volum finanțat 32.722 de euro, dobandă fixă EUR 5,89 %, DAE 7,02%, fără asigurare CASCO. Oferta se supune unor termene și condiții.
Audi A5 Coupé 2.0 TFSI – fișă tehnică
Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1984 cmc • Putere maximă 252 CP/5000-6000 rpm • Cuplu maxim 370 Nm/1600-4500 rpm • Transmisie integrală, cutie automată cu 7 trepte • 0-100 km/h 5,8 sec • Viteza maximă 250 km/h • Dimensiuni: L/l/h 4673/1846/1371 mm • Ampatament 2764 mm • Consum mediu 5,9 l/100 km • Emisii CO2 136 g/km • Preț de la 48.675 de euro cu TVA
Verdict
Cu o nouă platformă, mai ușoară,cu un interior exemplar finisat și cu o motorizare care impresionează, Audi A5 rămâne unul dintre cele mai spectaculoase coupé-uri de pe piață.