Fanii motorsportului și cei mai buni piloți de raliuri din lume au participat în acest weekend (8-11 iunie) la Raliul Sardiniei, a șaptea etapă de WRC din acest sezon și totodată una dintre cele mai dificile din WRC. TOYOTA GAZOO Racing a aliniat la start, pentru a doua oară în acest sezon, trei mașini Toyota Yaris WRC, pilotate de Jari-Matti Latvala, Juho Hänninen și Esapekka Lappi.
În prima zi de competiție, proba de 2 km pe Ittiri Arena Show a inclus atât macadam cât și asfalt, dar și ochiuri de apă, dovedindu-se a fi neașteptat de alunecoasă. Competiția a fost foarte strânsă pentru toți piloții de uzină, iar la finalul primei probe piloții Toyota s-au clasat imediat sub Top 10 – Latvala pe 11, Lappi pe 12 și Hänninen pe 13. Aceasta a fost însă numai încălzirea, pentru că prima zi plină din Raliul Sardiniei avea să schimbe complet tabloul.
În a doua zi a competiției, Juho Hänninen a condus raliul în cursul dimineții, în timp ce Esapekka Lappi a stabilit trei dintre cei mai buni timpi pe speciale. Toți cei trei piloți ai TOYOTA GAZOO Racing au încheiat ziua în puncte, obținând și un un-doi pe SS7, în cursul după-amiezii. Poziția a doua ocupată de Latvala avea să fie păstrată până la finalul competiției, în ciuda unor mici probleme în a treia zi de concurs.
Jari-Matti Latvala a pierdut timp prețios rulând în spatele (și praful) unui concurent dar a câștigat constant teren pe parcursul celei de a treia zile, în ciuda unei pene de cauciuc în cursul după-amiezii. Lappi a avut de asemenea, probleme cu frânele care s-au încins, în timp ce Hänninen a pierdut servodirecția pe ultima probă. Cu toate acestea, toate cele trei mașini Toyota Yaris WRC s-au dovedit extrem de fiabile în condițiile foarte aspre ale climatului mediteranean.
„Să avem toate cele trei mașini în Top 5 în probabil cel mai dur raliu al anului spune multe nu numai despre forța echipajelor și a mașinilor Yaris WRC, dar și despre ingineri și mecanici, care au asigurat toată munca necesară la fiecare etapă de service fără penalități sau alte probleme spunea șeful echipei TOYOTA GAZOO Racing, Tommi Mäkinen după cea de-a treia zi de concurs.
Ultima zi din Raliul Sardiniei, duminică, a constat în numai patru probe, fiind încheiată cu un Power Stage lângă Alghero. Latvala și Lappi și-au menținut pozițiile câștigate în ziua anterioară, chiar dacă primul a făcut două mici greșeli. Lappi a câștigat acest Power Stage la numai a doua sa cursă în Yaris WRC, în timp ce Hänninen a reușit cel mai bun rezultat al al carierei sale în WRC.
După cum declara Tommi Mäkinen, „Raliul Sardiniei a fost unul dintre cele mai bune raliuri ale noastre, fără nicio îndoială. Echipajele TOYOTA GAZOO Racing au ocupat pozițiile 2 (Latvala), 4 (Lappi) și 6 (Hänninen). În clasamentul general WRC al șoferilor, Latvala ocupă pozția a patra, cu 107 puncte, reducând distanța față de liderul Sebastien Ogier (141 de puncte). La echipe, TOYOTA GAZOO Racing ocupă a treia poziție, cu 143 de puncte.
Obiectivul declarat de Toyota la reintoarcerea in WRC anul acesta este de a-şi îmbunătăți continuu gama de maşini prin experiența dezvoltată în motorsport. Această experiență translatată în zona de cercetare-dezvoltare a companiei, în slujba noilor modele Toyota, reprezintă prioritatea principală a echipei TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pentru 2017.
foto/video: TOYOTA GAZOO Racing