Regele Carol al II-lea al României și povestea mașinii comandate pe care nu a mai primit-o niciodată

Carol al II-lea al României a fost o figură emblematică a istoriei recente. Puțini sunt cei care știu că Regele avea o pasiune pentru automobilism.

În anul 1928, Bugatti avea să scoată pe piață un exemplar denumit „La Royale”. Mașina era un adevărat colos pe patru roți. Motorul avea 1,4 metri lungime și 8 cilindri în linie. Ampatamentul mașinii măsura 4,57 de metri și greutatea automobilului era de 3 tone.

Automobilul avea direcția și frânele servo-asistate și putea atinge viteza maximă de 200 de kilometri pe oră.

Întrucât s-a dovedit un real succes, Bugatti „La Royale” avea să fie creată la început doar în șapte exemplare. „Șase dintre acestea le voi vinde celor ce pot plăti greutatea lui în aur”, se lăuda italianul Ettore Bugatti.

Între 1928 si 1932 au fost produse 6 exemplare care au fost vândute nu regilor, cum le era destinatia initială, ci oamenilor de afaceri bogați ai acelor vremuri.

Unul dintre bărbații care și-au dorit un exemplar Bugatti Type 41 Royale a fost regele Carol al II-lea al României. Acesta a comandat mașina câțiva ani mai târziu, dar nu a mai primit-o din pricina faptului că în anul 1939 a început al II-lea Război Mondial.

Ernest Urdăreanu, confidentul lui Carol al II-lea, românul care a obținut de două ori locul 1 la Raliul de la Sanremo

Adaugă un comentariu