Prima generatie a lui Megane a beneficiat de un Coupé veritabil ce a fost apreciat ca design si idee de fanii marcii franceze, insa, in ciuda aprecierilor, este interesant de ce a doua generatie a compactei celor de la Renault nu a beneficiat de o caroserie de coupé, ci doar de un coupé-cabrio.
In ceea ce priveste generatia actuala, putem spune ca francezii de la Renault si-au reparat greseala si au oferit un model cu trei usi, distinct ca design de hatch-ul cu cinci usi. Renault Megane Coupé intra in competitie directa cu o serie de modele care se diferentiaza in mod clar de versiunile lor cu cinci usi. Megane Coupé nu este diferit doar in ceea ce priveste designul fata de versiunea cu cinci usi, pentru ca inginerii de la Renault au efectuat modificari si in privinta trenului de rulare.
Astfel, orice coupé are in dotarea standard un sasiu sport ce coboara centrul de greutate al masinii cu 12 mm fata de versiunea in cinci usi. Amortizoarele sunt si ele setate mai rigid pentru o oferi un caracter dinamic mai bun. Daca designul exterior este clar diferit si are o alura mult mai sportiva decat la hatch, nu putem spune acelasi lucru si despre interior. Pentru acesta nu exista niciun fel de modificari sau detalii care sa fie in ton cu modificarile aduse designului exterior.
Practic, in interior in partea din fata, un Megane hatch si unul Coupé sunt identice la acelasi nivel de echipare. Am fi apreciat existenta unor alte cadrane pentru vitezometru si turometru. Pentru o masina destinata unui public tanar si dornic de a conduce, displayul digital este total nepotrivit. Fata de versiunea hatch, schimbarile apar pentru locurile din spate. Daca sunteti o persoana claustrofoba, nu este recomandat sa mergeti pe distante lungi in spate pentru ca, din pricina geamurilor mici, senzatia de spatiu este mult diminuata. Spatiul pentru cap are si el mult de suferit, din pricina formei caroseriei, astfel ca persoanele mai inalte de 1,80 metri vor avea probleme in a rezema capul de tetiera.
Design total diferit de modelul cu cinci usi
Propulsorul care a echipat masina de test a fost 1,9 dCi, care produce 130 CP. Acesta vine cuplat cu o cutie manuala in sase trepte. Datorita constructiei cu 8 supape, motorul ofera o valoare de cuplu maxim, care se atinge la doar 1.750 rpm. Daca acest lucru este util in folosirea zilnica din oras, faptul ca puterea maxima este atinsa la 3.750 rpm nu este foarte placut.
In turatii inalte, in jurul valorii de 4.000 rpm, se simte ca motorul a oferit cam tot ce putea. In schimb, motorul este rafinat, elastic si silentios in utilizare. Nu ne-a placut insa consumul destul de mare obtinut in test. Tinuta de drum este mai sigura si mai ferma decat la varianta cu cinci usi, ce nu beneficieaza de un sasiu sport. Directia ofera aceeasi senzatie destul de fada asupra a ceea ce se intampla cu rotile fata. In viraje, uneori, ai informatii mai bune despre comportamentul masinii, dupa scrasnetul cauciucurilor, decat dupa ceea ce simti prin directie. Parerea noastra este ca Renault trebuia sa se apropie mai mult de latura sportiva cu aceasta masina.
Daca designul este ceea ce trebuia, felul in care se simte si se conduce Megane Coupé lasa uneori de dorit. Pedalele sunt prea asistate, directia nu ofera cel mai bun feedback, iar suspensia este in continuare axata pe confort. Megane-ul cu cinci usi este o masina mai reusita, pentru ca tinta lui pe piata este complet diferita fata de a Coupé-ului. Fiindca acesta imparte aceleasi elemente si caracteristici cu hatch-ul, ii va fi greu sa atraga o clientela total diferita de a acestuia, axata mai mult pe placerea de a conduce si pe sportivitate.