Chiar daca trecuse destul timp de la lansarea lui 308, Peugeot inca nu prezentase si versiunea coupé-cabrio a acestuia. Dar iata ca, incepand cu primavara lui 2009, este disponibila probabil cea mai frumoasa caroserie a seriei 308.
Datorita faptului ca 308 CC a castigat 12 cm fata de versiunea hatch, designerii au avut o mai mare libertate in creare unei forme foarte elegante si fluide. Nu putem afirma cu certitudine ca e cel mai frumos coupé cabrio din clasa compacta, dar 308 CC se inscrie cu siguranta printre cele mai placute modele. Majoritatea versiunilor CC ale modelelor de clasa compacta au o problema de design care nu poate fi evitata. Folosirea unui hard-top destul de voluminos creeaza nevoia unui portbagaj prea lung, comparativ cu proportiile generale ale masinii.
De asemenea, o alta problema este ca parbrizul este plonjat spre partea din spate si uneori poate reduce din senzatia specifica unui cabrio. Peugeot a reusit sa gaseasca o cale de a imbina toate aceste elemente intr-un mod placut pentru utilizator si, totodata, sa ofere niste proportii corecte elementelor de design ale masinii. Datorita usilor mari, accesul in masina se face facil si pot exista mici probleme doar daca scaunul este pozitionat mult prea in fata.
Interiorul versiunii coupé-cabrio este, in mare proportie, similar cu al versiunii 308 hatch si doar butoanele de control specifice versiunii CC fac diferenta. Butonul de decapotare a masinii este plasat intre cele doua scaune fata, pozitionare similara cu cea de la vechiul 307 CC. Optional, 308 CC poate beneficia de o facilitate pe care am putea sa o numim premium. Sistemul Airwave genereaza un flux de aer cald la nivelul gatului ocupantilor fata. Acesta are trei niveluri de intensitate si asigura un confort termic mai bun cand se ruleaza decapotat in zilele racoroase.
Designul are o linie eleganta
Acoperisul este format din doua parti, iar decapotarea dureaza 20 de secunde. Datorita cresterii gradului de rigiditate a caroseriei, s-a reusit eliminarea multor zgomote ce sunt comune modelelor cabrio care folosesc un hard-top. Datorita dimensiunilor mai mari, spatiul interior a crescut fata de 307 CC.
Locurile din spate ofera acum mai mult loc, putand acomoda chiar si adulti, pentru distante mai lungi. In modul coupé, portbagajul ofera un volum de 465 litri, iar in modul cabrio volumul acestuia scade la 266 de litri. Motorizarile pe care le-am condus in timpul testului de la lansarea internationala au fost 1.6 THP, care produce 150 CP, si dieselul 2.0 HDI, care produce 140 CP.
Desi ambele motoare sunt placute si ofera prestatii dinamice corecte, pentru 308 CC va recomandam versiunea pe benzina. Aceasta este mult mai silentioasa si mai aproape de spiritul unei masini cabrio.
Trenul de rulare a suferit mici ajustari fata de versiunea 308 hatch. Acestea sunt menite sa faca fata greutatii suplimentare de pe puntea spate datorate acoperisului rigid. Din aceasta cauza, setarea trenului de rulare este mai rigida, dar totusi nu este deranjanta la trecerea peste denivelari. Directia este si ea foarte placuta, avand o asistare corecta atat pentru utilizarea in regim urban, cat si extraurban.
Rularea in modul decapotat se poate face fara probleme si la viteze de croaziera, in regim extraurban. Daca locurile din spate nu sunt ocupate, 308 CC dispune de posibilitatea montarii unui paravant, ce reduce din efectele curentilor de aer la viteze ridicate.
Pentru a trece peste partea tehnica, trebuie sa mentionam ca 308 CC este o masina placuta in conducere, care are un design fluid si foarte elegant. Condus la limita, poate sa ofere, in limita clasei din care face parte, un caracter dinamic ridicat fara sa afecteze confortul la rulare.