Cifrele de vanzari din primele trei luni ale anului nu lasa multe sperante lui C3 Picasso pe piata romaneasca: abia 1% dintre autoturismele vandute sunt monovolume. Cu toate acestea, Citroën este foarte optimist, bazandu-se pe potentialul pietei si pe pozitia sa ca lider de vanzari in Europa pe segmentul monovolumelor (C4 Picasso si Grand C4 Picasso sunt cele mai vandute MPV-uri la nivel european). Nu mai putin de 100.000 de C3 Picasso vor fi produse anual la fabrica din Trnava (Slovacia).
Design reusit si spatiu generos
In afara de statistici, C3 Picasso are de partea sa calitati certe, in masura sa convinga potentialii cumparatori. Designul este unul foarte reusit si amuzant (chiar daca usor bizar pentru traditionalisti), iar spatiul interior si versatilitatea sunt surprinzatoare pentru o masina de numai 4,08 metri.
In plus, cel mai mic monovolum al casei beneficiaza de un interior atent finisat, cu materiale de calitate si o insonorizare demna de clasa superioara. Aparent, C3 Picasso nu are foarte multe lucruri in comun cu modelul de clasa mica din care-si trage numele. Nu cu generatia actuala, cel putin, pentru ca C3 Picasso prefigureaza, la nivel de platforma, viitoarea generatie C3.
Interiorul reprezinta, de asemenea, un avans serios fata de stilul Citroën de pana acum. In C3 Picasso nu vei gasi exercitii nereusite de design, gadget-uri in exces si o ploaie de butoane din plastic de proasta calitate ale caror functii nu le vei deprinde pe durata de viata a masinii. Totul este simplu, aerisit si de o ergonomie aproape nemteasca, consola centrala folosind elemente de la modelele Peugeot. Spatiul interior este printre cele mai mari din clasa mica: indiferent cum sunt reglate scaunele din fata, pasagerii din spate au spatiu suficient atat pentru picioare, cat si pentru cap.
Cu volanul reglabil atat pe lungime cat si pe adancime si scaunul soferului reglabil pe inaltime, pozitia de condus permite acomodarea fara probleme a majoritatii persoanelor. Straniu pentru un MPV, compartimentele de depozitare sunt extrem de putine, dar pasagerii din spate beneficiaza de doua masute cu suport de pahare, in stilul celor din autocar sau avion. Volumul minim al portbagajului este de 500 litri, dar cu bancheta rabatata se poate ajunge la peste 1.500 de litri. Plierea scaunelor spate se face dintr-o singura miscare, spatiul astfel creat fiind perfect plat. Scaunul pasagerului din fata poate fi, de asemenea pliat, permitand transportul obiectelor voluminoase si lungi.
In mod traditional, monovolumele nu stralucesc prin comportamentul rutier, dar am fost placut surprinsi de cum se conduce C3 Picasso. Francezii au reusit un compromis foarte bun intre tinuta de drum si confortul suspensiei, rezultatul fiind un comportament rutier tipic de berlina. In curbe, caroseria se inclina, dar fara a pune probleme de stabilitate. Micul monovolum nu ascunde surprize, dar sistemul de control al stabilitatii actioneaza devreme si relativ brutal. Cu toate ca poate fi dezactivat, acesta intra automat in functiune la peste 50 km/h. Directia este in stilul Citroën, usor supra-asistata, dar nu lipsita de precizie sau de feed-back.
Cu motorul diesel de 110 CP, C3 Picasso ofera performante mai mult decat decente. Etajarea cutiei de viteze este inspirat aleasa, iar schimbarea treptelor se face rapid si precis. Reprizele in treapta a cincea, la viteze de autostrada, sunt destul de viguroase, senzatia de dinamism fiind mult mai accentuata decat sugereaza cifrele din tabel.