Primul automobil care ar fi circulat pe străzile din România i-ar fi aparținut baronului Barbu Bellu. Mașina era Peugeot, de producție franceză, și putea fi văzută pe plaiurile bucureștene încă din anul 1889.
Automobilul prindea viteza de 18km/h și era o adevărată revelație’ pentru traficul cabalin al vremii. Câţiva ani mai târziu, în 1895, trei locuitori ai oraşului Craiova au adus în ţară trei „trăsuri motorizate’ cu motoare de 12 CP de tip Benz, se specifică pe blogul dantalmaciu.wordpress.com.
Lucruri neștiute despre prima cursă oficială de mașini din istorie. Viteza maximă? 25 de km/h
Un an mai târziu, alte trei „trăsuri motorizate’ au fost aduse în diverse oraşe: un alt Peugeot în Bucureşti, un Rochet-Schneider în Tecuci şi un triciclu Bollee în Fălticeni.
INCREDIBIL! Ambasada SUA caută șofer! Ce SALARIU oferă românilor!
Martorii de bord – Peste 60 de semne explicate
N-A MAI SUPORTAT și A RĂZBUNAT MII DE OAMENI! „Vrei să mă dau jos la tine?”
Motorina se scumpeşte de la o zi la alta, dar uite ce urmează
Bellu nu a apucat să se bucure de mașină
Din păcate pentru el, Barbu Bellu n-a apucat să se bucure prea mult de automobil, căci a murit în 1900. Ziarele vremii anunțau decesul baronului de 75 de ani cu litere de-o șchioapă: Se stinse Baronul Bellu, cel cu automobelu’.
Cursa care n-a fost cursă. Eșecul primei întreceri de mașini din istorie
Știi ce simbolizează dungile acestea de pe anvelope?
E gata! Chinezii au inaugurat tunelul rutier aflat la cea mai mare altitudine | VIDEO