Ford Focus ST este un exponent redutabil pentru plăcerea de a conduce. Am testat versiunea motorizată de unitatea 2.0 EcoBoost. Iată impresiile.
Atunci când cauți o mașină plină de caracter, dar ai un buget ce nu îți permite să te îndepărtezi de clasa compactă, trebuie să te îndrepți spre un hot-hatch. Pentru acest concept de mașină, denumirea este destul de sugestivă. Ai nevoie de un hatchback pe care montezi un motor puternic, optimizezi trenul de rulare și gata. Pare simplu, dar, de fapt, nu este chiar așa. Un hot-hatch are nevoie și de suflet, de o atitudine corespunzătoare, de un stil flamboaiant și de o dinamică de top.
Ford a știut întotdeauna să ofere acest pachet atractiv, care s-a dezvoltat frumos de-a lungul anilor pentru a contura actualul Focus ST. Acesta m-a impresionat, în primul rând, prin caracteristicile dinamice, cu un nivel ridicat de tracțiune, dar și prin modul în care reușește să transmită șoferului orice informație provenită de la trenul de rulare. Conexiunea dintre cel aflat la volan și mașină este extrem de importantă la un astfel de model. În plus, motorul 2.0 EcoBoost este impresionant prin temperamentul său violent, care oferă resurse la orice turație, dar și prin buna elasticitate.
Cutia de viteze manuală ajută mult latura dinamică, fiind etajată scurt, astfel încât chiar și treapta a șasea permite accelerații rapide. Direcția, deși electrică, transmite informații precise despre ceea ce se întâmplă cu roțile față, astfel încât șoferul este mereu informat despre nivelul de tracțiune. Însă, Focus ST este impresionant prin pachetul pe care îl oferă. Este destul de ușor de condus în traficul urban, cu un tren de rulare nu foarte rigid și este un perfecționist atunci când i se cere să ruleze la limită. Și nici măcar nu face rabat de la calități precum spațiul interior generos sau conectivitate cu telefoane mobile foarte bună. În schimb, consumă cam mult. Ceea ce nu e bine, având în vedere creșterea prețurilor carburanților.
Ford Focus ST 2.0 EcoBoost: Date tehnice
Motor L4, turbo, benzină • Cilindree 1999 cmc • Putere maximă 250 CP/5500 rpm • Cuplu maxim 360 Nm/2000 rpm • Viteză maximă 248 km/h • 0–100 km/h 6,5 s • Transmisie față, cutie de viteze manuală cu 6 trepte • Rezervor 62 l • Dimensiuni L/l/h 4362/1823/1471 mm • Portbagaj 316 l • Masă proprie 1437 kg • Consum mediu 6,8 l/100 km • Emisii CO2 159 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 27.050
Ford Focus ST: Pe scurt
Ce ne place: Comportamentul dinamic la limită.
Ce nu ne place: Influențele în direcție la accelerații.
Factorul wow: Culoarea portocalie merită toți banii.
Publicul-țintă: Tinerii care caută un hot-hatch.
Verdict
Ford Focus ST este rapid, agil și foarte plăcut de condus. Cu un motor extrem de potent, acesta este unul dintre cele mai spectaculoase hot-hatch-uri de pe piață.