Mazda KAI Concept a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Tokyo şi este un hatchback compact care anunţă cel mai probabil o nouă generaţie a actualei game Mazda 3.
Mazda KAI integrează motorul pe benzină SKYACTIV-X de ultimă generație, SKYACTIV-Vehicle Architecture și o declinare mai matură a limbajului de design KODO.
Modelul înglobează conceptele de tehnologie, inginerie și stil care vor defini generația viitoare de autovehicule Mazda. Perfecţionările din toate ariile de dinamică au generat o ambianță mai silenţioasă, mai confortabilă şi au îmbunătăţit performanțele.
Conceptul Mazda KAI prezintă proporții atletice, solide, într-o formă adusă la viață printr-un flux delicat de reflexii asupra lateralelor maşinii.
Mazda a lansat primul motor pe benzină din lume care folosește aprinderea prin compresie, în interiorul său amestecul de aer și combustibil aprinzându-se spontan prin compresia pistonului.
Metoda nouă de combustie, denumită Spark Controlled Compression Ignition, a surmontat două probleme care împiedicau comercializarea motoarelor pe benzină cu aprindere prin compresie: maximizarea zonei în care aprinderea prin compresie este posibilă și obținere unei tranziții ușoare între aprindere cu scânteie și cea prin compresie. Noua tehnologie va implementată din 2019 pe motoarele SKYACTIV-X.