Istoria auto a României este strâns legată de Pitești, orașul unde s-a produs Dacia. Puțini sunt cei care știu că prima fabrică de mașini de pe teritoriul României a fost în București, pe Calea Floreasca.
În anii ’30, Henry Ford a cumpărat teren în Cartierul Floreasca unde a deschis prima uzină Ford dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est.
O tânără a fost lovită pe trecere în Timișoara! Impactul a fost filmat | VIDEO
Fabrica cu pricina deschisă în 1936 se numea Ford Romana SAR si avea 100 de angajati. Aproximativ 2500 de unități ieșeau pe poarta uzinei an de an. Principala mașină construită aici a fost Ford V8 Fordor Sedan.
Uzina Ford a fost închisă în 1948, după ce România era sub influența sovieticilor. Ford a revenit in România în anul 2008 după ce a cumpărat uzina de la Craiova, fosta fabrica Oltcit si Daewoo.
Michael Schumacher poate comunica?
De ce în Roma italienii nu lasă mașinile parcate în viteză? | VIDEO
Cateva surse ar fi interesant de lamurit, va rog:
– de unde stiti numarul de angajati de 100? Au fost aproape 500, fapt dovedit de o insigna de munitor al fabricii ce avea numarul 4XX. !
– de unde stiti numarul de autovehicule fabricate pe an, de 2500? Cate au fost camioane? cate tractoare? cate autoturisme?
Fabrica nu a fost nicidecum inchisa la initiativa sovieticilor ! A fost nationalizata prin Legea Nationalizarii din 11 iunie 1948 de catre Statul Roman, a continuat sa functioneze sub alt nume pe care il are si astazi! AUTOMATICA