Cariera de pilot a lui Ernst Jakob Henne este legată de BMW, aceste reuşind unele din cele mai strălucitoare peformanţe ale mărcii în perioada interbelică, atât pe două, cât şi pe patru roţi.
După ce se afirmă în sportul pe două roţi Henne devine pilot oficial BMW şi din 1926 şi reprezentant oficial BMW Motorrad şi BMW Automobile.
Pe 28 noiembrie, se aniversează 80 de ani de la unul din cele mai spectaculoase rezultate ale sale – după ce a îmbunătăţit constant performanţa timp de 7 ani, reuşea să stabilească un record absolut pentru motociclete cu o viteză medie de 279,5 km/h, un record care avea să reziste până în 1951, aproape 15 ani.
Pe 19 septembrie 1929, pe o motocicletă cu un cadru construit chiar în atelierul lui Henne şi un motor de 750 cmc cu compresor mecanic, a stabilit 8 recorduri mondiale. Nu toate au putut fi recunoscute oficial, dar cel mai spectaculos intra în istorie: cu o viteză de peste 216 km/h, Ernst Henne devenea cel mai rapid motociclist din lume.
În lupta pentru a păstra recordul, Henne şi-a îmbunătăţit de mai multe ori viteza de-a lungul următorilor ani. În 1932, în Ungaria, a atins 246 km/h. În 1935, pe autostrada de lângă Frankfurt, a ajuns la 256 km/h. Un an mai târziu, într-o motocicletă cu carena închisă, care avea să îşi câştige supranumele de „Oul lui Henne', ajungea la o viteză de 272 km/h.
Pe 28 noiembrie 1937, Henne avea să stabilească ultimul record, unul care avea să rămână neschimbat vreme de aproape 15 ani, până în 1951. Viteza medie omologată era de 279,5 km/h, iar la una din treceri reuşea chiar să depăşească 280 km/h.
Ernst Henne a participat şi în competiţii cu legendarul BMW 328. El a fost cel care a obţinut o victorie la lansarea modelului pe circuit, în cursa Eifelrennen din 1936 pentru automobile cu motoare sub doi litri.