Nu e nevoie să te uiți de două ori pentru a observa că Renault Koleos are un caracter premium. Iată care sunt calitățile sale.
Renault Koleos este un model complet nou, chiar dacă numele este unul familiar. Dimensiunile sunt sesizabil mai mari față de ale fostei generații, iar amprenta premium a designului respiră prin fiecare detaliu vizibil. În habitaclu, senzația de spațiu e evidentă în față, iar bancheta din spate e confortabilă, zona sa fiind dimensionată cu larghețe (spațiul pentru genunchi ajunge la 289 mm). Portbagajul oferă, în configurația standard, 579 l, dar volumul maxim poate ajunge la 1795 l prin rabatarea banchetei. Modularitatea este impresionantă.
Suspensia privilegiază confortul în rulare rutieră, răspunsul său având și o notă de fermitate. Funcționarea sa silențioasă va fi apreciată, ca și faptul că distanțele de lucru relativ mari și garda la sol de 210 mm fac din Koleos un vehicul realmente polivalent, într-adevăr capabil să lase în urmă limitele drumurilor asfaltate. În același scop, de la un buton aflat pe bord pot fi selectate trei moduri de operare a transmisiei: 2WD (tracțiune pe roțile din față), 4WD Auto (tracțiune integrală gestionată automat) și 4WD Lock (tracțiune integrală cu blocarea cuplajului interaxial). Vorbim aici de o versiune personalizată pentru Koleos a sistemului All Mode 4×4-i, care și-a dovedit înaltul nivel de performanță pe milioane de automobile ale Alianței Renault-Nissan.
Tracțiunea 2WD e destinată deplasării pe suprafețe uscate, lipsite de denivelări pronunțate. Pe drumuri ude și acolo unde apar denivelări ample, modul 4WD Auto e alegerea oportună. Selectarea poziției 4WD Lock va determina repartizarea cuplului motor către punțile din față și din spate în proporție fixă de 50/50%, asigurând antrenarea lor permanentă când aderența e realmente precară. Întotdeauna, sistemul ESP va interveni cu finețe pentru a doza forța motrice la fiecare roată în parte.
Performanțele lui Koleos, fie că vorbim de șosea, fie de ieșirile în natură, sunt asigurate de motorizarea turbodiesel dCi 175. Cuplul maxim pe care aceasta îl dezvoltă ajunge la valoarea de 380 Nm, disponibilă încă de la regimul de turație de 2000 rpm. Transmisia automată de tip CVT, propusă sub denumirea X-Tronic, va fi apreciată pentru progresivitatea accelerațiilor și confortul utilizării. Koleos ilustrează convingător ambițiile de afirmare ale mărcii Renault pe partea „eco’: consumul său mediu e de numai 5,9 l/100 km pentru versiunea cu tracțiune integrală.