Japonezii de la Toyota sunt specialisti in a construi motoare moderne de cilindree mica. Cel de 1 litru cu distributie variabila de la Aygo, iQ si Yaris este un bun exemplu. Acum, acesta va avea un frate mai mare, de 1,33 litri.
Lansat pe SUV-ul de clasa mica Urban Cruiser, acesta este disponibil si pentru Yaris facelift. Fata de vechiul motor de 1,3 litri si 87 CP, noul propulsor cu distributie variabila atat pe admisie, cat si pe evacuare si 4 supape pe cilindru este superior la toate capitolele: are cuplu maxim mai mare la turatie mai mica (132 Nm/4.000 rpm fata de 121 Nm/4.200 rpm), are putere mai mare (101 CP fata de 87 CP), consum mai mic (5,1l/100 km fata de 6l/100 km), dar si emisii mai reduse de CO2 (120 g/km fata de 141 g/km), cilindreea fiind cu doar 33 cmc mai mare.
Noul motor este combinat cu o cutie manuala cu 6 trepte (optional, se ofera o cutie manuala robotizata Multi Mode), in loc de 5 trepte inainte. La noua cutie, treapta a cincea are un raport de demultiplicare de 0,875 (apropiat de cel de 0,850 de la vechea cutie cu 5 trepte), iar treapta a sasea este demultiplicata mai lung, avand un raport de 0,700, pentru economie de combustibil. Totusi, treptele a cincea si a sasea sunt apropiate, caderea in ture fiind de doar 600 rpm.
La prima proba de condus, noul motor se dovedeste extrem de silentios. La relanti nu se aude deloc. Ai impresia ca este motorul electric la Lexus RX, iar la viteze mari se aude mai mult zgomotul la vant decat cel la motorului. Desi este o masina de clasa mica, cu acest motor, Yaris este placut si la drum lung pentru ca motorul urca fara efort la 140 km/h. Placerea continua si in oras, motorul fiind vioi de la turatii mici si foarte elastic (merge in treapta a sasea la 45 km/h).
Odata cu introducerea acestui motor, Toyota a operat mici modificari la Yaris: bare, masca fata si stopuri restilizate, butoane noi pentru comenzile climatizarii, de calitate mai buna. Se pastreaza inca solutia foarte practica cu bancheta spate culisanta si grad diferit de inclinare a spatarului.