Audi A5 Cabrio 3.0 TDI Quattro – Lux si eleganta in stil clasic

Una dintre cele mai frumoase creatii de design iesite pe poarta celor de la Audi este disponibila acum si in varianta sa cabrio. Am testat Audi A5 Cabrio 3.0 TDI quattro.

In ultimii ani, Audi a promovat un design foarte placut si usor de recunoscut pentru intreaga sa gama de modele, iar in anul 2006 a facut o miscare foarte inspirata, cand l-a adus, ca sef de design, pe italianul Walter da Silva.

Unul dintre primele proiecte ale acestuia a fost crearea coupé-ului A5, pe care italianul l-a numit cea mai frumosa creatie de design pe care a realizat-o. Desi parerile despre design sunt mereu subiective, este destul de greu sa nu iti placa un coupé cu formele fluide, elegante, dar totodata puternice, ale lui A5. La doi ani dupa lansarea lui A5 Coupé, Audi a prezentat versiunea cabrio pentru care, in ceea ce priveste acoperisul, a ales o solutie clasica cu soft-top.

A5 Cabrio a ajuns si in Romania si am avut ocazia sa o testam in versiunea cu motorul TDI de 3 litri si 240 CP, cutie S-Tronic cu 7 trepte, sistemul de tractiune integrala quattro si diferential autoblocant pe puntea spate.

Fata de versiunea coupé, nu exista diferente majore in ceea ce priveste designul, si singurele modificari semnificative sunt, evident, in zona plafonului. Audi a optat pentru o solutie clasica si A5 Cabrio beneficiaza de un acoperis textil. Structura acestuia este foarte usoara, mentine centrul de greutate jos, iar capitonajul beneficiaza de un strat de 15 mm de spuma, care are rolul de a izola fonic masina.

In standard, A5 Cabrio este echipat cu un paravant care se poate plia si depozita in locul rotii de rezerva din portbagaj. Pentru a se decapota, A5 are nevoie de doar 15 secunde, iar operatiunea inversa dureaza cu doua secunde mai mult. Unul dintre avantajele majore ale acestui acoperis este ca permite operarea lui la viteze de pana la 50 km/h. De-a lungul testului, aceasta facilitate ni s-a parut foarte utila, mai ales la rularea pe drumurile nationale, unde nu esti nevoit sa opresti pentru a decapota masina. Atunci cand acoperisul este ridicat, A5 Cabrio ofera un volum al portbagajul de 380 de litri, iar daca se merge decapotat, datorita acoperisului compact, valoarea scade cu doar 60 de litri.


Sistemul Drive Select ofera patru moduri pentru comportamentul rutier

Un alt aspect practic este ca soferul nu trebuie sa faca nimic pentru a decapota masina. Compartimentul necesar plierii acoperisului in portbagaj coboara automat si are un senzor care anunta soferul atunci cand nu este loc suficient pentru decapotare. Cele doua locuri din spate sunt pliabile in proportie de 50/50 si se pot rabata foarte usor din portbagaj, prin actionarea a doua butoane. In momentul in care se ruleaza decapotat si se foloseste paravantul, se poate ajunge la viteze de autostrada fara ca vantul sa fie deranjant.


Sistemul audio dispune de sloturi pentru doua carduri SD

La viteze de peste 150 km/h, este recomandat sa se mearga cu masina capotata, pentru ca acoperisul isi face cu brio datoria si mentine nivelul de zgomot in limite foarte bune. A5 Cabrio este o masina spatioasa in interior, in partea din fata, iar scaunele sunt foarte comode. Comenzile nu sunt schimbate, si singurele noutati sunt: sistemul automat, care apropie centura langa umar pentru a putea fi trasa fara efort, butonul de decapotare si un buton care actioneaza toate geamurile in acelasi timp (foarte util la un model cabrio).

Centrala de comanda este destul de aglomerata de butoane si necesita timp de obisnuinta pentru o utilizare rapida. In spate, exista doua locuri individuale care ofera spatiu suficient pentru doi adulti. Pozitia in scaune este destul de corecta, iar singurul inconvenient este ca, in momentul in care se ruleaza decapotat, curentii de aer sunt destul de deranjanti.

Motorul diesel V6 cu cilindreea de 3 litri nu este o noutate pentru A5 si dezvolta aceeasi putere ca si pana acum: 240 CP si 500 Nm. Propulsorul este extrem de rafinat, silentios, liniar in turatii si beneficiaza de tehnologia common-rail de generatia a treia. Prestatiile dinamice sunt bune pentru o masina de dimensiunile lui A5, iar cifre ca 6,4 s pana la 100 km/h si 247 km/h viteza maxima vorbesc de la sine.

Cutia de viteze care a echipat modelul de test a fost S-Tronic cu dublu ambreiaj si dispune de 7 trepte. Schimbarile in treptele superioare sunt foarte rapide si ofera senzatia de putere neintrerupta din partea propulsorului. Singurele minusuri ale cutiei S-Tronic sunt o mica intarziere la plecarea de pe loc si usoare smucituri cand se ruleaza in aglomeratie.

Sistemul Audi Drive Select a fost si el prezent pe modelul testat. Acesta permite alegerea a patru setari diferite (confort, auto, dynamic, individual) pentru motor, cutie (numai la S-Tronic), directie, suspensie (se comanda optional – 1.060 euro) si diferentialul spate. Daca primele trei moduri sunt prestabilite, modul Individual este complet configurabil de catre sofer.

Combinatia dintre sistemul de tractiune integrala si noul diferential de pe puntea spate este una foarte eficienta din punctul de vedere al dinamicii si stabilitatii masinii. Echipata cu acest diferential, A5 Cabrio poate accelera roata spate din exteriorul unui viraj si astfel „arunca“ masina pe traiectoria impusa de sofer.

La limita, A5 Cabrio are un comportament aproape neutru, uneori aproape alunecand spre lateral cu toate cele patru roti. Suspensia este placut setata si ofera confort destul de bun chiar si la rularea pe drumuri denivelate. Directia are un raspuns prompt la solicitari si este directa. Forta de asistare este corect aplicata in functie de viteza si setarile din Drive Select.

Desi A5 Cabrio este o masina dinamica, nu acesta este principalul mod de utilizare pe care il recomandam. Viata foarte placuta la bord si confortul din fata sunt pretabile drumurilor lungi, in care sa te bucuri de masina. Senzatia cabrio este si ea prezenta la nivel inalt si, alaturi de cutia S-Tronic foarte comoda, recomanda A5 Cabrio celor ce iubesc masinile decapotabile si confortul.

Adaugă un comentariu