Pe timp de iarnă, ABS-ul poate deveni cel mai bun prieten al șoferului. Totuși, prezența ABS-ului nu este suficientă pentru ca mașina să nu derapeze, dar folosirea acestei opțiuni ajută foarte mult șoferul să țină vehiculul sub control.
ABS (Anti-lock Braking System) este un sistem care ajută conducătorul auto să mențină controlul direcției și să împiedice mașina să derapeze în timpul frânării. În consecință, distanța de frânare este considerabil mai scurtă mulțumită acestui mecanism, iar orice șofer se poate bucura la maximum de capacitatea de frânare a vehiculului fără a necesita instruire suplimentară de specialitate.
ABS: Cum funcționează?
Sistemul ABS are două funcții: repartiția electronică a frânării între partea din față a mașinii și partea din spate prin reglarea alunecării roților spate și prevenirea blocării roților la frânare, prin reglarea independentă a alunecării celor 4 roți.
Pe YouTube circulă o filmare în care a fost testat un automobil care frânează prima dată fără ABS-ul activat și apoi cu ABS-ul activat. Frânarea se face la viteza de 40 de km/h.
Citește și:
Probabil cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată
Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?
Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?
Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?
Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?
Bucureștenii vor plăti impozite mai mari
ABS pe zăpadă: cum se descurcă?
Deși a doua oară mașina rulează mai mult după frânare, mașina nu derapează și are o traiectorie dreaptă. Astfel, clipul este dovada importanței ABS-ului, mai ales pe timp de iarnă. Deși distanța de frânare este mai mare pe teren înzăpezit, tocmai acest lucru previne împotmolirea roților. În plus, sistemul asigură un control sporit asupra mașinii.
Tehnologia a fost dezvoltată de compania germană Bosch, tocmai în anii ’30, pentru aeronave, însă sistemul a fost integrat în mașinile de serie abia în 1978. Primele modele care dispuneau de Anti-lock Braking System au fost camioane și limuzine marca Mercedes-Benz.
Urmărind clipul video de mai jos, nu putem să nu ne întrebăm cum s-ar descurca în condiții similare mașina cu roți pătrate, modificată de mecanicul olandez Master Milo. Probabil că ar obține cea mai scurtă distanță de frânare dintre toate, dar asta și pentru că nu poate circula cu viteză prea mare – nu de alta, dar s-ar dezmembra.
Sursa foto: captură ecran YouTube/Ian Law