SsangYong Rexton 2.2 e-XDI: Un uriaş pas înainte

Când am condus generaţia anterioară a lui Rexton, am fost surprinşi negativ, în primul rând, de direcţia foarte demultiplicată, care obliga şoferul la manevre ample de fiecare dată când trebuia schimbată direcţia. Odată cu noul model, SsangYong o rupe complet cu trecutul, având acum o gamă nouă, modernă.

Pentru a patra generaţie a offroaderului său, SsangYong nu a adus numai o schimbare radicală a exteriorului, ci şi un avans tehnologic impresionant. Rexton mizează în continuare pe trenul de rulare cu şasiu de tip scară, fiind unul dintre puţinele modele de pe piaţă care mai oferă această caracteristică iubită de pasionaţii de offroad. Rafinamentul a făcut însă un mare pas înainte, în primul rând la nivelul direcţiei, foarte criticată la generaţia anterioară. În timpul testului, Rexton G4 a impresionat prin ţinuta de drum sigură, cu o direcţionare precisă şi stabilă în viraje. Cel mai important, inginerii coreeni au obţinut această performanţă fără să compromită confortul de rulare, care este la fel de impresionant.

Mai puţin impresionant este comportamentul pe denivelări al lui Rexton, în special cele lungi, cu succesiune rapidă, care scot în evidenţă lipsa de experienţă la acest capitol. Este un capitol sensibil, pe care chiar şi conaţionalii lor de la Hyundai-Kia l-au pus la punct abia odată cu ultimele generaţii ale modelelor lor.

Vorbeam de avansul tehnologic al celei de a patra generaţii a lui Rexton, iar aici trebuie să amintim pachetul de siguranţă botezat, nu foarte inspirat, „Vigilent. Acesta costă 990 de euro şi introduce un asistent de unghi mort, asistent de bandă şi un asistent pentru traficul din spate.Sistemul multimedia are un ecran tactil cu diagonala de 9,2 inchi în cazul echipării de vârf Premium şi oferă suport pentru Apple CarPlay şi Android Auto. Foarte intuitiv de operat, acestuia i se poate reproşa doar răspunsul întârziat la comenzi, cel mai probabil datorat unui procesor ales, din motive de costuri, din zona inferioară a performanţelor.

Noul Rexton este impresionant, dar peste tot se simte preocuparea coreenilor pentru păstrarea costurilor sub control. Interiorul este disponibil cu planşă de bord îmbrăcată în piele, dar bavurile la marginile elementelor din plastic strică impresia generală, în timp ce plasticele dure acoperă cea mai mare parte a suprafeţei interiorului. Efortul este însă răsplătit, iar Rexton reuşeşte astfel să ofere întregul pachet tehnologic şi de confort la un preţ care porneşte de la numai 23.790 de euro (pentru versiunea cu tracţiune faţă, în echiparea de bază Style). Cea mai scumpă versiune a lui Rexton, cu tracţiune integrală şi echiparea de vârf Premium, costă 32.990 de euro, un preţ care rămâne foarte atractiv în segment.

Verdict

Noul Rexton impresionează, în special  când îl comparăm cu modelul generaţiei anterioare. Motorizarea diesel este puternică şi rafinată, confortul interiorului este unul foarte bun, dar trenul de rulare ar putea fi beneficiarul unei doze mai generoase de cizelare.

Adaugă un comentariu