Printre cele mai periculoase situaţii cu care se poate confrunta un şofer în mers este fără îndoială defectarea sistemului de direcţie. Astfel că ar fi bine de ştiut care sunt primele simptome prin care sa ne putem da seama că avem o problemă la sistemul de direcţie care să ducă la remedierea urgentă a problemei.
Caseta de direcţie – când trebuie schimbată şi cât costă
La primele semne care indică faptul că direcţia începe să meargă mai greu, dacă apar pe sub maşină nişte scurgeri de ulei, dacă simţim în viraje sau când bracăm roţile la maximum unele smucituri, e clar ca pot fi probleme cu caseta de direcţie.
Înainte de a merge la service putem să facem o verificare în parcare. În primul rând se poziţionează autoturismul pe un carosabil perfect neted, iar cu roţile pe această suprafaţă mişcăm volanul dintr-o parte în alta şi apoi de jos în sus şi invers. Astfel se poate constata o eventuală deplasare relativă între volan şi coloana de direcţie ce poate indica un joc excesiv.
De asemenea se recomandă să trageţi şi să împingeţi de volan în mai multe direcţii pentru a depista şi alte slăbiri ale unor cuplaje elastice ori articulaţii. Tot pentru a depista un posibil joc excesiv al direcţiei, cu motorul în funcţiune şi cu roţile în poziţie dreaptă, trebuie sa rotiţi uşor volanul stânga-dreapta, dar fără a mişca rotile. Apoi viraţi complet stânga si dreapta pentru a controla dacă există joc excesiv, vibraţii sau zgomote anormale.
Cea mai bună opţiune rămâne însă verificarea la service de către un mecanic profesionist.
Pentru că pentru unele modele preţul unei casete de direcţie este foarte mare o parte dintre şoferi preferă să cumpere una second sau să o recondiţioneze pe cea cu probleme. Nu recomandăm o astfel de variantă pentru că o casetă de direcţie nouă oferă garanţia că maşina va funcţiona în parametrii.
Pentru un model Dacia Logan preţul unei casete de direcţie începe de la 300 de lei.