CNAIR ne anunţă că poate depista șoferii vitezomani fără radar

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ne anunţă prin intermediul unui comunicat că poate depista prin sistemele IT depăşiri ale vitezei regulamentare.

Deşi scopul comunicatului emis de CNAIR era unul pur statistic am aflat cu această ocazia că infrastructura IT a companiei de drumuri poate fi folosită pe post de radar.

„Din totalul de 2.566.966 vehicule analizate, 323.159 vehicule au circulat cu depăşirea vitezei de 130 km/h, maximă admisă pe autostrăzi. Dintre acestea, un număr de 62.094 vehicule au circulat cu viteze cuprinse între 150 – 250 km/h, 536 vehicule circulând cu viteze de peste 200 km/h” se arată într-un comunicat publicat luni de CNAIR care reflectă o statistică realizată pentru primele patru luni din acest an.

Până la acest moment nu e foarte clar pe ce baze legale poate măsura Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere viteza de deplasare a autovehiculelor din moment ce nu mai există nicio reţea funcţională de radare fixe pe drumurile din România.

Anul trecut Poliţia Română anunţa că a demarat un parteneriat cu Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere prin care va obţine acces la camerele de supraveghere folosite pentru verificarea rovinietelor.

Conform parteneriatului camerele de supraveghere urmau să fie folosite de poliţişti pe post de radar fix. Dar totul a rămas până astăzi la stadiul de proiect.

Pe altă parte CNAIR mai anunţă că din totalul de 744.144 vehicule cu masă totală mai mare de 10 tone, 48.592 vehicule au circulat cu depășirea masei totale maxime admise în circulație pe drumurile publice din Romania. Dintre acestea, un număr de 8.217 vehicule au înregistrat depășiri cu mai mult de 20% a masei totale maxime admise, fapta constituind, conform prevederilor OG nr. 43/1997, contravenție foarte gravă.

    Nicolae Verga spune:

    In realitate, nu viteza crescuta creste numarul de acidente. Daca ne referim la numarul de accidente pe distanta parcursa, cel care are viteza mai mare face un numar mai mic de accidente pe unitatea de distanta parcursa, de exemplu 100 km.
    Numarul mare de accidente este dat in special de cei care „pierd controlul volanului” adica nu au suficienta experienta si intelegere a faptului ca masina, impreuna cu incarcatura ei si calitatea aderentei formeaza un tot dinamic, tot pe care un sofer cu experienta trebuie sa il simta tot timpul cat sta la postul de conducere. Am calatorit in calitate de pasager cu soferi (cu vechime si fara) care nu intelesesera pana atunci ca masina nu este un trenulet jucarie care ii transporta pe ei ci ca trebuie sa conduca acest complex care este alcatuit din masina, incarcatura si care se deplaseaza pe o suprafata cu o anumita aderenta.
    Acelasi lucru se intampla cand mergi cu bicicleta, cu motocicleta, cand schiezi , cand dansezi, etc. Conducerea in aceasta situatie presupune ceva mai mult decat deplasarea, cere un fel de inteligenta a acestei dinamici. Inteligenta pe care unii soferi o au (se vede bine la soferii care au condus masini de mase diferite, in conditii diferite de deplasare, profesionisti si amatori). Dificultatile pe drum cele mai mari le reprezinta soferii care nu inteleg ca grupul de masini din care fac ei parte este un sistem care se deplaseaza cu o anumita viteza, cu o anumita distanta intre vehicule. Chiar daca vitezagrupului nu este cea obisnuita nu are sens sa „faci opinie separata” si sa fii ultracorect pentru ca in acesta situatie esti cel mai mare pericol pentru toti soferii din grup si pentru tine. Multe pot fi spuse….

Adaugă un comentariu