Una dintre cele mai eficiente metode de reducere a costurilor de productie este impartirea acestora intre mai multi producatori, care vand apoi noul model sub brandul propriu, chiar daca, de multe ori, rezultatul colaborarii este exact aceeasi masina.
Astfel, Grupul francez PSA are in portofoliu mai multe modele realizate in cooperare cu diversi producatori, printre exemple numarandu-se C1/107 (colaborare cu Toyota), Nemo/Bipper (colaborare cu Fiat) si, mai nou, C-Crosser/4007 (colaborare cu Mitsubishi).
Spre deosebire de C1/107/Aygo, care au fost dezvoltate in tandem de cei trei producatori si fabricate de un joint venture PSA-Toyota in Cehia, 4007 si C-Crosser au fost dezvoltate in intregime de Mitsubishi, fiind, in esenta, modelul Outlander cu consolele fata si spate modificate. Outlander este, de altfel, primul automobil japonez preluat de un brand francez. Motorul lui C-Crosser este, in schimb, 100% francez, fiind un produs al Grupului PSA, fiind preluat si de Mitsubishi pentru anumite versiuni de Outlander.
In interior, C-Crosser surprinde cu atmosfera burgheza pe care o inspira fotoliile din piele, la fel de surprinzator fiind si contrastul realizat cu plansa de bord, mai degraba austera. Sistemul audio de inalta fidelitate, cu navigatie si ecran tactil, contrasteaza vadit cu sistemul de climatizare automata cu o singura zona, ale carui butoane de control nu sunt foarte intuitive. Imaginea de austeritate este compensata de ergonomia buna a comenzilor, ca si de calitatea excelenta a imbinarilor.
Scaunele sunt bine profilate, iar pozitia confortabila la volan te imbie la drumuri lungi. Insonorizarea este foarte buna, atat in ceea ce priveste zgomotul produs de motor, cat si cel provenit de la rulare. Locurile din spate ofera spatiu suficient pentru trei persoane adulte, cu spatiu larg la picioare si la cap pentru locurile laterale. Bancheta este multiconfigurabila, sezutul fiind ajustabil longitudinal, iar spatarul avand inclinare reglabila. Rabatarea in sistem 40/60 se poate face printr-o singura atingere de buton, existand si posibilitatea plierii orizontale a scaunului, care poate fi astfel folosit ca suprafata de servire a mesei.
Ca si fratii sai 4007 si Outlander, C-Crosser dispune si de un al treilea rand de scaune, in mod normal pliate in portbagaj. Acestea nu pot fi privite insa decat ca o solutie de urgenta, confortul si spatiul limitat la picioare facandu-le nepotrivite pentru persoane adulte si/sau drumuri lungi.
Sistemul audio HIFI cu navigatie costa 2.690 euro
Singurul motor disponibil pe C-Crosser este cel diesel de 2,2 litri si 156 CP, care asigura performante dinamice decente. Cuplul maxim de 380 Nm este atins la 2.000 rpm, asigurand reprize viguroase. Cilindreea mare si inertia mica a turbinei se traduc printr-o elasticitate foarte buna a motorului, care poate fi operat fara probleme de la turatia de mers in gol.
Sistemul de tractiune integrala are trei moduri de lucru: 2WD, 4WD si Lock. Daca modul 2WD este evident, tot cuplul fiind transmis puntii fata, in mod 4WD repartizarea cuplului se face dinamic si continuu intre cele doua punti, in functie de calitatea terenului pe care se deplaseaza, viteza, bracarea volanului si pozitia pedalei de acceleratie. In mod normal, 85% din cuplu este transmis puntii fata, dar in conditii de teren alunecos un maxim de 55% poate fi repartizat puntii spate. Modul Lock asigura blocarea diferentialului central, repartizarea cuplului fiind de 50/50 intre puntile fata si spate.
Garda la sol de 18 cm si unghiul de atac de 22 grade asigura performante bune in teren accidentat, permitand accesul pe drumurile de munte neamenajate si pe drumuri forestiere o facilitate foarte utila pentru cei care apreciaza evadarile in natura.
Pe sosea, C-Crosser are un comportament de berlina, cu o tinuta de drum foarte buna, gratie suspensiei spate de tip multi-link. Directia cu asistare variabila este precisa si cu un feedback bun, chiar daca orientata spre confort.