Volkswagen a micsorat propulsorul TDI de 1,6 litri si a rezultat motorul diesel TDI al lui L1. Acesta are doi cilindri si 0,8 cmc si consuma in medie 1,38 litri de motorina la 100 km, iar viteza maxima a lui L1 este de 160 km/h. VW L1 ajunge la 100 km/h in 14,3 secunde. Emisiile poluante au valoarea de 36 g CO2/km.
Caroseria conceptului L1 cantareste 380 kilograme si este construita din plastic ramforsat cu fibra de carbon, coeficientul de aerdinamicitate fiind de 0,195.
Volkswagen L1 Concept are doua moduri de functionare: modul Eco, cand motorul ofera o putere de 27 CP/4.000 rpm, si modul Sport, care ofera 39 CP/4.000 rpm. Cuplul maxim oferit este de 100 Nm/1.900 rpm. Conceptul dispune de sistem Stop-Start.
Motorul hibrid al conceptului (E-motor) a fost integrat in ansamblul cutiei de viteze DSG cu sapte trepte, intre motorul TDI si cutia propriu-zisa DSG. E-motor include un motor electric ce dezvolta 14 CP si ambreiaj. E-motor primeste curent de la baterii Li-Ion care au fost pozitionate in partea din fata a automobilului.
In timpul accelerarii, E-motor poate contribui cu 40% la puterea totala, sau poate oferi doar el puterea pentru propulsie, dar doar pentru distante scurte, caz in care ambreiajul modulului hibrid intrerupe functionarea motorului TDI. In timpul franarii, E-motor functioneaza ca generator pentru bateriile Li-Ion.