Noi modificări în Codul Rutier care vizează examenul auto şi viteza de deplasare

Comisia pentru Transport si Infrastructura a Camerei Deputatilor a elaborat principiile necesare pentru modificarea Codului Rutier. 

UIMITOR: aşa arată DACIA DUSTER de LUX! Când o vom vedea pe străzi

Supărare MARE în POLIŢIE: de azi au primit INTERZIS să facă asta

Atenţie! Planul de amenzi e din nou la modă! N-ai asta în maşină – plăteşti 525 lei

Propunerile vor trece si prin Comisia pentru Industrie şi cea Juridica, urmând ca apoi să primească o formă finală.

Greşeală URIAŞĂ în legislaţie! Toți ȘOFERII trebuie să știe asta!

Accident filmat la Hunedoara: a fost de vină BMW-ul sau duba? Oamenii deja se ceartă pe internet

In primul rand, se propune liberalizarea examinarii, respectiv a testarii cunostintelor de conducere pe drumurile publice. Se doreste ca examinarea absolventilor scolilor de soferi sa poata fi facuta si de catre civili atestati de catre MAI care nu au legaturi cu scoli de soferi. Prin aceasta masura se da ‘posibilitatea distribuirii cadrelor politienesti pe domenii ne-externalizate,  cum ar fi eliberarea documentelor, etc’, se arata in document.

Toţi românii visează la acest BMW! Cât te costă să-l cumperi second

In plus, se propune eliminarea stresului la examenul auto, astfel incat, examinarea practica sa se faca cu examinatorul pe bancheta din spate al autovehiculului si instructorul alaturi, sau la categoria C, cu instructorul langa candidat si examinatorul langa instructor, se arata in propunere.

 Deputatii insista în noul Cod Rutier pentru preventie si cer actiuni concrete prin care participantii la trafic sunt convinsi sau indrumati  sa respecte regulile rutiere. ‘Exemple: vizibilitatea politiei rutiere, interzicerea folosirii de masini de politie neinscriptionate, pozitionarea vizibila, in permanenta, a politistului si autospecialelor de politie, instalarea de indicatoare cu prezenta echipajelor de politie rutiera statice, a radarelor fixe, a punctelor de control  etc. Folosirea echipamentului portabil de masurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de catre politistii rutieristi din interiorul autospecialelor inscriptionate, sau din afara acestora, la loc vizibil de pentru participantii la trafic, la o distanta de cel mult 5 m de autospeciala de politie. Inscriptionarea unitara a autospecialelor politiei rutiere, indiferent de tip si marca si echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice si luminoase’, sustin deputatii.

În plus, se propune  urmarea obligatorie a unor cursuri de conştientizare a riscurilor savarsirii diverselor contraventii, pentru cei ce doresc reducerea perioadei de suspendare, incepand cu a doua contraventie ce prevede sanctiune complementara de suspendare drept conducere, savarsita intr-un interval de 2 ani (prima oara ramane dreptul de reducere conform legislatiei actuale, in baza promovarii examinarii  gratuite),  si  inlaturarea restrictiilor existente privind dreptul la o noua reducere a  perioadei de suspendare.

O alta propunere vizeaza cresterea vitezei maxime admise in localitatile unde nu sunt case langa sosea. ‘Restrictiile de viteza in localitati sa fie instituite doar pe segmentul de drum unde exista locuinte, institutii scolare, etc. Nu se impune aplicarea restrictiilor pe sectoarele de drum aflate in interiorul localitatilor unde stanga-dreapta nu exista niciun fel de locuinte, iar caracteristica constructiva a drumului este similara cu segmente de drum din afara localitatilor unde nu exista decat restrictia generala de viteza de 90 km/h’, scrie in propunere

Deputaţii cer  ca dreptul de examinare şi obţinere a dreptului de a conducere un automobil să fie într-un timp rezonabil. Astfel ca ei propun ca perioada maximă de timp de la finalizarea şcolii de conducere până la examinarea practică, să nu depăşească 30 de zile. De asemenea, perioada de programare pentru înmatricularea unei maşini nu trebuie să fie mai mare de 45 de zile.

    Diana spune:

    Sa fie si mai multe accidente! Bravo ma, deștepți mai sunteti… vai de capul vostru

    Alin spune:

    Deci instructorul va putea să ajute candidatul pe traseu, având și el pedale. Va putea să influențeze conducerea autovehiculului, astfel aproape orice candidat va lua testul. După ce ia permisul, va conduce tot cu instructorul în dreapta?

Adaugă un comentariu