Simeringul (sau semeringul) reprezinta o garnitura de etansare, care se monteaza cu ajutorul unui inel, numit resort. Cuvantul provine de la numele inginerului care l-a inventat, si anume Walther Simmer, numele de Simmerring® fiind marca inregistrata a companiei nemtesti Freudenberg & Co. KG.
Totul a inceput cu criza economica din 1929, care a afectat industria pielariei si, prin urmare, compania Freudenberg – fondata in 1849 – in dificultati. Pentru o mai buna distribuire a riscurilor in viitor, Freudenberg a inceput sa diversifice compania si sa serveasca o piata mai larga.
Un esantion de maneci din piele din Statele Unite a fost inspiratia pentru a da lui Walther Simmer si echipei sale sarcina de a dezvolta o masina care sa poata fi folosita pentru a produce garnituri din resturi de piele.
In functie de locul unde este plasat, simeringurile sunt de mai multe feluri: simering arbore cotit, simering arbore cu came, simering fulie, simering pompa ulei, simering diferential, simering injector, simering palier, simering pompa vacuum, simering vibrochen, simering supapa, simering distributie, simering planetara, simering pompa servodirectie si simering caseta de directie.
La achizitia si montajul unui simering trebuie sa se ia in considerare o serie de parametri, printre care: mediul de etansare, temperatura, presiunea, viteza de rotatie a arborelui, expunerea la agentii externi cum ar fi praful sau apa, dimensiunile acestora si materialul din care este construit un simering.
Cele mai comune tipuri de simeringuri sunt realizate din viton, silicon si cauciucul nitrilic, ce poate fi gasit chiar si sub denumirea de nbr.
In momentul de fata, firma Freudenberg are ca obiectiv realizarea unor simeringuri speciale care sa asigure o fiabilitate cat mai buna, mai precis sa permită etansarea perfectă cu o frecare minima.
Motivul? Garniturile sunt responsabile pentru aproape un sfert din pierderile de energie mecanica, iar producatorii de transmisii auto doresc ca să reduca gradul de frecare al sistemului pentru a minimiza pierderile, mai ales ca până in 2020 fabricatia de transmisii automate va creste anul in ritm tot mai accelerat.
In cazul defectarii simeringului la masina, specialistii recomanda monitorizarea pierderii de ulei (sau a altui lichid) si verificarea la un service autorizat. In caz contrar, poti avea probleme mai grave care vor necesita si costuri mai mari. Preturile simering-urilor auto sunt mici in raport cu pagubele produse daca vei circula cu ele uzate.