Renault Megane RS Trophy a debutat la câteva luni de la lansarea celei de-a treia generații a compactei de performanță a francezilor.
Renault Megane RS – prezentare video
Evident, varianta Trophy este bazată pe caroseria și tehnologiile celei de-a patra generații Megane, însă vine cu un plus de performanță pentru fanii înfocați ai acestui model și nu numai. La fel ca la Megane RS, Renault îl oferă pe acest model atât cu o transmisie manuală, cât și cu o cutie de viteze EDC cu două ambreiaje.
Noul Megane RS Trophy vine cu o variantă îmbunătățită a motorului 1.8 turbo din această gamă, care dezvoltă acum 300 CP și 420 Nm. Au fost applicate modificări atât la sistemul de evacuare, cât și la turbosuflantă. În standard, mașina are un diferențial mecanic cu alunecare limitată de tip Torsen.
Renault Megane RS – construit cu ADN din motorsport
Discurile față sunt bi-material pentru performanțe sporite, iar jantele standard sunt de 19 inch și au un design diferit de cele din gama Megane RS. În plus, Megane RS Trophy are anvelope Bridgestone de performanță (Potenza S001) și care pot fi împerecheate cu un set de jante din aliaj care sunt mai ușoare decât cele standard. Jantele mai ușoare se numesc 'Fuji', au cu două kilograme mai puțin decât cele obișnuite și sunt echipate cu anvelope Bridgestone Potenza S007.
Renault Alpine A110 – prezentare video
Sistemul 4Control de direcție integrală, unic în segment, este în continuare standard, iar amortizoarele și arcurile sunt mai ferme decât cele disponibile în gama de performanță a lui Megane.
La interior, modelul are scaune Recaro îmbrăcate în Alcantara și se bucură în continuare de sistemul de telemetrie RS Monitor și de Renault Multi-Sense. Cel din urmă permite personalizarea modurilor de condus și a afișajului ceasurilor de bord, printre altele. Poziția la volan a fost coborâtă cu 20 de milimetri, iar scaunele Recaro sunt reproiectate pentru o masa mai redusă și susținere optimă.
Noul Renault Megane RS prezentat la Monaco. Galerie foto completă.
Renault Megane RS Trophy accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde în compania transmisiei manual cu șase trepte și poate atinge o viteză maximă de 260 km/h. Accelerarea de la 80 la 120 km/h este realizată în doar 3.1 secunde în treapta a treia a cutiei de viteze manuale.
Încă din comunicatul de presă, Renault a menționat vechile recorduri pe Nurburgring stabilite de generațiile anterioare de Megane RS Trophy. Nu este exclusă o nouă tentativă de doborâre a recordului pentru mașini cu tracțiune față. Având în vedere asocierea cu pilotul de Formula 1 Nico Hülkenberg, nu ar fi exclus ca el să fie cel care va încerca doborârea recordului pe Nordschleife.