Arată distins, seducător și e destul de rapid. Mai bine, e greu de găsit.
Silențios, solemn, rafinat – la bordul actualului Mercedes Clasa C călătorești cam la fel ca în limuzina de Clasă S, doar că este mai puțin spațiu interior. Nu încape comparație cu anterioara generație din Clasa C, s-au făcut progrese semnificative la confort. Cât despre strămoșul tuturor acestora, acel „baby-Benz' lansat în 1982 sub indicativul 190, mai bine să-i păstrăm doar o amintire plăcută. Privind din perspectiva trecutului, lucrurile arată mai bine. Cea de-a patra generație a Clasei C a apărut în 2014 și a reprezentat referința de confort a clasei medii în acel moment. Dar și referința majoră de preț. AUTO BILD a demarat pe atunci un test de anduranță (încheiat în 2017) cu un C 250 d 4Matic T Avantgarde al cărui preț (cu opțiuni cu tot) ajungea la 74.237 euro. Acestea fiind spuse, bătrânul 190 încă ne face cu ochiul din vremurile sale în privința bugetului.
Ce-i drept, prețurile exemplarelor din Clasa C recente variază foarte mult în funcție de versiune. Avem aici un C 200 T BlueTec de la un dealer din Bockel a cărui tapițerie este din stofă simplă. Cutia de viteze e manuală, iar dieselul furnizează 136 CP. Prețul mașinii noi a fost de 42.350 euro, iar în urma unui rulaj de 136.000 km, a scăzut spectaculos până la 15.680 de euro. Foarte tentant, mai ales că avem de-a face cu o motorizare Euro 6. Consumul mediu al propulsorului de 1,6 l de origine Renault se situează în jurul pragului de 5,0 l/100 km.
În nomenclatorul Mercedes, indicativul motorului este OM 626 și există diferențe reale față de dieselul tipic produs la Cleon, printre care se numără volanta de inerție cu două mase de echilibrare, altă unitate electronică de control și sistemul de depoluare. Distribuția e acționată prin lanț, conform tradiției Mercedes. Sloganul mărcii, „The best or nothing', rămâne în vigoare dincolo de orice prejudecată. Și s-a lucrat la temă cu simț de răspundere, din moment ce trebuia dusă cu demnitate mai departe succesiunea generației W 204, o realizare care și-a câștigat o reputație excelentă de-a lungul anilor.
În condițiile menționate, să fi fost pantofii lui W 204 prea mari pentru W 205? Testul de 100.000 km la care mașina a fost supusă de AUTO BILD n-a avut mare lucru de consemnat: un senzor defect la dispozitivul de asistare la păstrarea benzii de mers și cam atât. Interiorul nu s-a deteriorat vizibil și s-a dovedit a fi o oază de plăcere pentru toate călătoriile, de la prima și până la ultima – respect pentru întregul concept al mașinii și specialiștii care au pus-o la punct!
În viața de zi cu zi, însă, nu sunt excluse unele mici neplăceri. Au fost semnalate zgomote la nivelul punții din față, frâne care scârțâie, zgomot la vânt a cărui intensitate crește mult cu viteza și sistemul start&stop care, de la caz la caz, a terminat prematur bateria. Cine și-a comandat ornamente Glossy Black pe consola centrală a constatat cât de vizibile sunt zgârieturile minore pe această suprafață. Încuietorile tind să devină oarecum zgomotoase cu timpul, iar asistarea direcției, la un moment dat, începe să emită un bâzâit sesizabil – această problemă a apărut și la varianta sedan testată de AUTO BILD în Germania. Altfel, mașinile nu au avut nevoie decât de respectarea schemei de între- ținere date de producător.
Pentru unele contigente, compania din Stuttgart a decis să facă rechemări în service și să rezolve inconvenientele de fine-tuning într-un mod cât mai puțin deranjant. Situația poate fi diferită de la piață la piață. Astfel au fost tratate scurgeri de ulei, presiunea insuficientă a pompei de combustibil, defecte de soft și comportamente neconforme ale servodirecției. S-au mai văzut și airbaguri declanșate surprinzător.
În momentul lansării faceliftului, mai toate defectele native ale generației au dispărut. Oricum, niciun defect sesizat la exemplarele testate în Germania de AUTO BILD nu a presupus schimbarea imediată a planurilor pe care utilizatorul le avea cu mașina.
Clasa C a fost propusă în patru versiuni de caroserie (sedan, break, coupé și cabrio), gama de motorizări fiind foarte largă (de la cei 116 CP ai variantei C 180 d la cei 510 CP ai lui AMG C 63 S).
Automobilul este foate apreciat pentru inspirata calibrare a gabaritului, fiind mai mare decât Clasele A și B, dar nu apăsător de mare, precum Clasele E și S. Clasa C aduce la un nivel pământean parametrii tehnico-economici ai marilor limuzine Mercedes, demonstrând că „baby-Benz' s-a maturizat.