Multi dintre constructorii auto s-au felicitat ca au fost surprinsi de criza cu modele noi aflate in faza finala de dezvoltare, dar nu si-au pus problema ce vor face cu aceste modele in conditiile in care cerintele clientilor s-au schimbat radical.
Potrivit analistilor, cumparatorii vor schimba mai rar masinile in viitorul apropiat, fiind mai interesati de calitatea fabricatiei decat de noutate si tehnologie, iar multi constructori care au mizat pe reducerea costurilor ar putea avea surprize neplacute.
In acest context, VW lanseaza noul model Polo, care este ceva mai mult decat o copie intrata la apa a lui Golf. In primul rand, al saselea Golf nu a impresionat pe nimeni, perceptia fiind ca, in sfarsit, VW a indreptat lucrurile. Nu acelasi lucru se poate spune despre Polo: de la deschiderea portierei, esti surprins de aerul premium pe care-l denota, de atentia pentru detalii si de calitatea materialelor.
Acest nivel al calitatii este pur si simplu impresionant pentru clasa mica, iar daca VW a redus undeva costurile, acest lucru ramane invizibil pentru clientul lui Polo. De la plansa de bord si pana la hayon, materialele sunt alese cu grija, iar imbinarile sunt aproape invizibile.
Siguranta este un alt punct forte al noului Polo, care a fost conceput pentru a fi primul model din clasa lui care obtine cinci stele EuroNCAP potrivit noilor criterii de evaluare. Standard, sunt oferite airbag-uri frontale si airbag-uri laterale combinate cap/torace pentru ocupantii locurilor din fata, care mai beneficiaza si de centuri pretensionate cu limitatoare de sarcina si tetiere active. O alta dotare oferita standard este sistemul de control al stabilitatii.
Pozitia la volan este una foarte confortabila, chiar daca spatiul poate parea insuficient pentru cineva obisnuit cu o masina de clasa mai mare. Volanul se poate regla atat pe inaltime, cat si pe adancime, adaptandu-se nevoilor celor mai pretentiosi conducatori. Scaunele au fost intotdeauna unul din punctele forte la VW, iar noul Polo nu face exceptie: moi, de dimensiuni normale, cu un bun suport lateral si cu plaje de reglaj generoase.
In spate, spatiul este suficient pentru doi adulti, dar un al treilea pasager pe locul din mijloc ar complica situatia. In schimb, portbagajul este incapator, oferind mai multe optiuni de configurare. Meritul lui Polo este ca volumul portbagajului nu este afectat de roata de rezerva, de dimensiuni normale in cazul modelului testat. Spatiul este compartimentat pe doua niveluri, optiune pe care unii o pot considera utila, dar care pune probleme atunci cand transporti obiecte voluminoase si ai nevoie de intregul volum al portbagajului. Rabatarea fractionata a banchetei asigura o podea plana doar la nivelul panoului de compartimentare, in timp ce eliminarea acestuia pune noi probleme cu depozitarea panoului.
Motorul turbo-diesel common-rail de 1,6 litri este o premiera la VW, chiar daca in cadrul Grupului a fost montat prima oara pe Seat Ibiza. Acesta este destul de zgomotos la turatia de mers in gol, dar izolarea fonica foarte buna a habitaclului face ca in interior zgomotul sa fie aproape insesizabil. In sarcina, este impresionant sa vezi ca turatia creste „magic“, fara ca zgomotul sau vibratiile sa se accentueze. Din acest punct de vedere, 1.6 TDI este unul dintre cele mai rafinate motoare diesel de pe piata. Performantele sale sunt, de asemenea, bune, chiar daca etajarea cutiei de viteze manuale cu cinci rapoarte este destul de lunga, favorizand economia si mai putin performanta.
Noul motor diesel TDI de 1,6 litri si 105 CP
La bord este si un indicator de schimbare optima a treptelor de viteza, dar indicatiile acestuia conduc catre un mers subturat in cea mai mare parte a timpului. Daca ignori indicatiile acestuia, insa, te poti bucura de reprize foarte bune, dublate de un comportament dinamic impecabil.
Intr-adevar, tinuta de drum, atat in line dreapta cat si in viraje, este foarte buna, in timp ce directia precisa si corect asistata asigura agilitatea lui Polo. Feedback-ul este foarte bun, noul Polo fiind o placere la condusul pe serpentine. Sistemul de control al stabilitatii este foarte discret, interventiile acestuia, la limita, putand trece neobservate. Configuratia suspensiei este, de asemenea, reusita, oferind amortizarea eficienta a denivelarilor mici, in conditiile unui ruliu minim in viraje.