Război total mașinilor cu volan pe dreapta. Cât te costă să muți volanul pe stânga?

Registrul Auto Român nu va mai opera schimbări pe cărțile de identitate ale mașinilor cu volan pe dreapta deja înmatriculate la noi. Este măsura nucleară care va elimina practic de pe șosele mașinile cu volan pe dreapta. Asta deoarece conversia acestora prin mutarea volanului pe partea stângă este o operațiune foarte costisitoare, de multe ori depășind valoarea mașinii.

Ministrul Transporturilor a semnat recent un ordin prin care nu va mai fi permisă înmatricularea unei mașini cu volanul pe dreapta provenită din afara Uniunii Europene. Acum, reprezentanții Registrului Auto Român vor să extindă această interdicție și la mașinile provenite din Uniunea Europeană, ba chiar și la cele deja înmatriculate în România. Astfel, Registrul Auto Român nu va mai opera schimbări pe cărțile de identitate ale mașinilor cu volanul pe dreapta deja înmatriculate la noi până când proprietarul nu va decide mutarea postului de conducere pe partea stângă.

Măsura ar putea intra în vigoare de anul viitor și îi va obliga practic pe cei care dețin mașini cu volan pe dreapta să mute postul de conducere pe partea stângă. „În momentul de față, singura condiție impusă la omologare este schimbarea farurilor. După ce primesc cartea de identitate și doresc o altă modificare care necesită completarea cărții de indentitate, (proprietarul – n.n.) are obligația […] să mute volanul de pe partea dreaptă pe partea stângă a declarat pentru digi24.ro Gheorghe Dincă, directorul general al Registrului Auto Român.

Citește și:

Aproape toate bancurile cu Chuck Norris într-o singură reclamă

Renault Arkana: prima imagine a noului crossover al francezilor

Rabla 2019 ar putea primi doar mașinile cu ITP valabil

Ce se întâmplă dacă nu plătești rovinieta? Legea se schimbă de la 1 septembrie

Stresat la volan? Iată care sunt semnele și cum te calmezi cel mai rapid

 

Scopul măsurii este de a constrânge proprietarii care vor să schimbe culoarea, motorul sau să facă alte modificări la un vehicul cu volanul pe dreapta să îi schimbe și poziția postului de conducere. O asemenea conversie are un cost ridicat chiar și pentru un automobil ieftin, deoarece implică multe ore de manoperă specializată. Pe deasupra, schimbarea va trebui să fie și realizată într-un atelier omologat și apoi verificată la Registrul Auto Român.

O asemenea transformare costă peste 1.000 de euro pentru o mașină ieftină și poate să ajungă să coste câteva mii de euro pentru un vehicul mai puțin popular, pentru care sunt mai greu de găsit reperele necesare conversiei.

Adaugă un comentariu