Grațiela Gavrilescu a făcut noi declarații despre taxa auto 2019, un subiect spinos pentru automobiliști.
Ministrul Mediului a declarat în cadrul unei emisiuni la TV că va fi definitivată noua taxă auto până la finalul acestui an. Informația nu era tocmai nouă, dar acum avem și alte detalii despre aceasta. Se pare că va intra în vigoare între 1 ianuarie 2019 și 31 martie 2019, titrează Mediafax.
Aparent, Ministerul Mediului consideră că publicul ar dori o perioadă de adaptare până la intrarea în vigoare a noii taxe auto, așa că aceasta ar urma să intre în vigoare abia din prima zi a lunii aprilie. Însă, nici acest detaliu nu a fost încă bătut în cuie, pentru că Ministrul Mediului a menționat și data de 1 ianuarie 2019.
Citește și:
Ce aduce nou BMW X5 xDrive45e, noul hibrid plug-in al mărcii germane
Renault nu va mai comercializa modele Dacia în Rusia după înlocuirea lui Logan
Proiect la Primăria Capitalei: O zi fără mașini în București
BMW lansează un asistent personal inteligent
Atenție, șoferi! S-a schimbat programul serviciilor de permise și înmatriculări
Cel mai probabil, în prima zi a anului 2019 vom avea formula de calcul pentru noua taxă auto, pe când intrarea în vigoare a taxei va fi amânată timp de trei luni pentru a le asigura cetățenilor suficient timp să trazacționeze liber vehiculele în timp ce sunt în cunoștință de cauză.
Practic, scopul acestei măsuri ar fi să elimine posibilitatea unei surprize pentru cetățeni și să le permită acestora să își vândă mașinile care vor fi afectate dramatic de taxă, respectiv să aibă posibilitatea de a cumpăra alte vehicule în cazul în care acestea vor avea o taxă mai mică sau vor fi avantajoase dni alte puncte de vedere.
Grațiela Gavrilescu, actualul Ministru al Mediului, a explicat și că noua formulă a taxei auto va lua în calcul și alte elemente în afară de norma de poluare și capacitatea cilindrică. Din păcate, Ministrul Mediului nu a specificat exact ce va fi luat în calcul pentru noua taxă auto, precizând doar că specialiștii care lucrează la ea se vor gândi la ‘toate componentele’, ca să nu aibă ‘niciun fel de problemă’.
Scopul este dezvoltarea unei formule de calcul care să taxeze poluatorii și să nu poată fi contestată în vreun fel de cetățeni sau de Comisia Europeană. Aceasta din urmă a amenințat guvernanții cu sancțiuni pentru deciziile pe care le-au luat în trecut cu diferitele formule ale taxei de primă înmatriculare, taxei auto, a timbrului de mediu și pentru celelalte variante pe care le-a avut acest bir în trecut.
Totodată, cei care au plătit vechile formule ale taxei auto, cinci până la intrarea în aplicare a timbrului de mediu, vor ruma să primească înapoi banii achitați în măsura în care au făcut cererea de recuperare a acestora. În total, guvernul va plăi 1.5 miliarde de lei pentru a-și acoperi greșelile din trecut cu timbrul de mediu și celelalte formule ale taxei auto.
Nu este clar ce se va întâmpla cu vehiculele pentru care a fost solicitată recuperarea taxei auto după ce va intra în vigoare noua taxă, respectiv dacă acestea vor fi taxate din nou, sub noua formulă, odată cu următoarea transcriere a dreptului de proprietate, respectiv dacă va fi vorba de un impozit anual.