Audi e-tron a fost prezentat oficial astăzi. Vorbim despre primul SUV electric de la Audi, expus la doar o săptămână de la EQC, echivalentul său din gama Mercedes-Benz.
Audi e-tron are o lungime de 4,90 metri, o lățime de 1,93 metri și o înălțime de 1,66 metri. Interiorul său amintește de cel al noului A8, fiind echipat cu numeroase monitoare și eliminând, pe cât posibil, necesitatea utilizării butoanelor convenționale. Desigur, are în plus câteva elemente specifice unui model electric, precum și ornamente dedicate.
Citește și:
VIDEO: Ce a pățit un șofer care a intrat cu mașina pe șina de tramvai
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Un șofer a găsit soluția perfectă la problema lipsei locurilor de parcare din București
Amenda pentru lipsa rovinietei: O nouă schimbare în legislație
Noi modificări aduse Codului Rutier
Ministrul Mediului oferă noi detalii despre noua taxă auto
Două modele Duster au fost furate de la fabrică
Ți-ai pierdut permisul? Iată ce poti face pentru a-l recupera în cel mai scurt timp!
În mod interesant, cei de la Audi erau pregătiți încă din august să-l prezinte pe e-tron, însă surse din cadrul companiei afirmă că au decis la vremea respectivă să amâne debutul său din cauza unor probleme legale întâmpinate de fostul șef al companiei, Rupert Stadler.
Revenind la subiectul care ne interesează mai mult în acest moment, noul Audi e-tron este prezentat drept primul automobil electric de serie de la Audi. Nu, nemții nu au uitat de R8 e-tron, însă acesta era un model construit în serie limitată și nu este luat în considerare de producătorul din Ingolstadt din acest motiv.
Un alt amănunt interesant la momentul prezentării lui Audi e-tron este faptul că producătorul nu a specificat puterea sau cuplul motor dezvoltat și nici autonomia oficială a vehiculului. Însă, știm că poate accelera de la 0 la 96 km/h în 5.5 seunde și că are o viteză maximă de 200 km/h.
Estimările anterioare ale autonomiei lui Audi e-tron anunțau 402 kilometri cu bateria încărcată complet, fără a specifica standardul de măsurare folosit în calcul. Mercedes-Benz a avut o strategie similară la prezentarea lui EQC, autonomia sa estimată fiind prezentată, într-un final, drept o valoare provizorie care urma să fie actualizată.
Însă, știm că Audi e-tron are două motoare electrice asincrone care asigură tracțiune integrală variabilă și o distribuție variabilă a cuplului motor între roți. Acumulatorul are o capacitate de 95 kWh. Un plus important al acestui model este echiparea cu un sistem de recuperare a energiei cinetice, acesta din urmă fiind reponsabil pentru aproximativ 30% din autonomia totală a vehiculului.
Acumulatorul suportă încărcare rapidă de la o priză de 150 kWh, ceea ce înseamnă atingerea unei capacități de 80% în doar 30 de minute dacă pornești de la o baterie aproape descărcată. Americanii vor avea acces la peste 500 de stații de încărcare, iar o rețea similară este dezvoltată în Europa de concernul Volkswagen.
Practic, acumulatorul este încărcat atunci când șoferul ia piciorul de pe accelerație și când apasă frâna, iar acest sistem permite ceea ce se numește 'one pedal driving'. Astfel, dacă anticipezi traficul, nu vei avea nevoie să pui frână pentru că mașina va încetini prin sistemul de recuperare a energiei cinetice. Desigur, stopurile se vor aprinde automat atunci când decelerarea este suficient de puternică, tocmai pentru a preveni situațiile periculoase.
Opțional, poți comanda un Audi e-tron care nu este echipat cu oglinzi laterale convenționale, ci are un set de camere video și monitoare pentru a elimina unghiul mort și pentru a oferi un plus de vizibilitate. Suspensia acestui model este reglabilă automat și poate modifica garda la sol cu până la 76 de milimetri.
https://youtu.be/vALmXyMprXc
https://youtu.be/JS7lZwxp6Xs
https://youtu.be/H8D5VLicCSc