De trei generatii intrebarea majora care se pune in clasa compacta este: Golf sau Astra? Totdeauna, Golf a avut un mic avantaj, dar acum oferta lui Astra e mai atractiva ca oricand.
Noul Astra are o calitate de fabricatie de top si ofera o ambianta premium. Plansa de bord similara in mare masura cu cea de la Insignia pare a fi preluata de la un avion. Consola centrala este clasica, avand nu mai putin de 45 butoane dar totul este foarte bine organizat si plasat in campul vederii.
Noul model este cu 22 cm, respectiv 17 cm mai lung decat vechea generatie, respectiv Golf, iar ampatamentul este cu 7,1 respectiv 10,7 mai mare ca vechea Astra, respectiv Golf. Intr-adevar, in spate, locul pentru genunchi pare la prima vedere mai mare ca la Golf. La cap, spatiul e comparabil, desi Astra are o linie de coupe, in spate pot lua loc persoane inalte de 1,85 metri fara sa se loveasca cu capul. Pozitia de condus este ideala, iar scaunele ofera un confort si sutinere excelenta. Optional, se pot comanda scaune ergonomice speciale, unice in acest segment.
Portbagajul standard are 370 litri, cu 20 litri mai mult ca Golf, dar cel maxim este cu 80 litri mai mic ca la Golf masurand 1.235 litri. Marginea de incarcare este mai sus ca la Golf, dar la Astra portbagajul este mai modulabil, podeaua mobila permitand partitionarea in trei moduri. De asemenea, Astra are cele mai multe spatii de depozitare din clasa compacta si cea mai mare plaja de reglaj din clasa compacta.
Vizavi de tinuta de drum, Astra ofera un confort superior lui Golf. Pe modul Tour al suspensiei adaptive FlexRide, Astra este o idee mai confortabil decat modul Confort de la suspensia DCC a lui Golf. In schimb, Astra nu are suspensie independenta spate ca la Golf, ci o punte semirigida cu brat Watt. Acest brat suplimentar plasat in spatele bratului semirigid asigura o ghidare mai buna a rotii in plan vertical dar nu confera aceeasi libertate de miscare a rotii in plan vertical ca in cazul puntii multilink. La limita, Golf pare o idée mai dinamic. De apreciat la Astra noua directie electrica precisa si incisiva si setarea sistemului ESP, care intra in functie mai tarziu si progresiv.
Astra ofera doua motoare turbo si doua aspirate pe benzina si patru dieseluri cu commonrail. Complet nou este cel de 1,4 litri turbo si 140 CP. Acesta este mai economic si mai vioi decat vechiul 1.8 aspirat de 140 CP. De asemenea, desi nu are injectie directa, este cu 0,3 l/100 km mai economic decat 1.4 TSI de 122 CP de la Golf. Este un motor corect, foarte liniar, golul turbo nesimtindu-se deloc. Este usor zgomotos la accelerari dar la viteze stabilizate este silentios.
In schimb, dieselul de 1,7 litri are o curba de cuplu slaba, maximul de cuplu fiind atins abia la 2.300 rpm. Plaja de turatie este ingusta iar la accelelrari, motorul suna ca un diesel de moda vecghe. O alegere mult mai buna este dieselul de 2 litri. Consuma doar putin mai mult decat cel de 1,7 litri, dar este mai silentios, mai puternic si are o curba de cuplu bine optimizata. In plus dieselul de 2 litri se armonizeaza foarte bine cu cutia automata cu 6 trepte, rapida in schimbari.
Pretul de baza cu TVA al lui Astra 1.4 16V de 100 CP este de 14.250 euro, cu 602 euro mai mic ca pretul de lista la Golf 1.4 de 80 CP. Toate versiunile Astra vor fi mai ieftine ca Golf, iar diferenta creste in favoarea lui Astra cu cat motoarele sunt mai puternice.