Tehnologia de top si designul provocator nu mai sunt doar apanajul clasei de lux. Noul coupe cu patru usi CLA da o noua dimensiune gamei de modele Mercedes cu tractiune fata.
Desi s-a vehiculat mult timp numele de CLC, se pare ca acesta va ramane rezervat succesorului Clasei C Coupe si modelul pe baza Clasei A se va numi mai logic CLA. Ne-am ferit sa atribuim apelativul compact coupe-ului cu patru usi al Clasei A. De ce? Pentru ca acesta masoara 4,637 metri, fiind cu 4 cm mai lung decat Clasa C Coupe si cu doar 7 cm mai scurt decat Clasa E Coupe. insa pastreaza o distanta respectabila fata de fratele mai mare cu patru usi, CLS avand 4,94 metri.
Nonconformist, provocator si masculin, CLA iti taie respiratia prin proportiile sportive si designul dinamic. Felul in care capota puternic nervurata coboara spre grila diamantata a radiatorului este de mare efect, iar vopseaua semi-mata accentueaza acest lucru.
Gama de motoare se va orienta dupa cea de la Clasele A/B. Astfel, vor fi disponibile urmatoarele versiuni, toate motoarele avand turbo si injectie directa:
-CLA 180, 1.6 turbo/122 CP
-CLA 200, 1.6 turbo/156 CP
-CLA 250, 2.0 turbo/211 CP
-CLA 180 CDI, 1.8 turbo/109 CP
-CLA 200 CDI, 1.8 turbo/136 CP
-CLA 220 CDI, 2.2 turbo/170 CP
-CLA 250 CDI, 2.2 turbo/204 CP
Top modelul va fi CLA 45 AMG, cu motor turbo de 2 litri de 350 CP si 450 Nm, combinat cu o cutie cu dublu ambreiaj si tractiune integrala care va rivaliza cu Audi RS3 si BMW M135i.
CLA se va produce in noua uzina de 800 milioane euro construita de la zero la Kecsemet, Ungaria si va debuta pe piata in primavara lui 2013. Estimarile noastre sunt ca CLA va porni de la circa 29.000 de euro, un pret putin mai mare decat la Clasa B, dar totusi sub limita de 30.000 de euro, si deci mult mai ieftin decat actualul Clasa C Coupe.