Dacia Duster are un nou motor pe benzină în ofertă, lansat în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Cu noua unitate, Duster își reafirmă poziția de cel mai puternic model oferit de Dacia, deoarece noua unitate este disponibilă în două variante de putere. Până și varianta de bază a noului motor ar fi putut să fie cel mai puternic motor din această gamă, dar varianta de top aduce un nou nivel de putere pentru constructorul din Mioveni.
Citește și:
Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?
5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață
Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie
O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis
Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor
Porsche renunță la motoarele diesel
WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Motorizarea despre care vorbim este un 1.3 TCe, dezvoltat de Alianța Renault-Nissan împreună cu partenerii de la Daimler. A debutat deja în gamele Renault, Nissan și Mercedes-Benz, iar acum își face loc în portofoliul Dacia. Pentru moment, Duster este singurul model care îl primește, iar doar modelele în echiparea Prestige îl vor putea comanda.
La fel ca unitatea 1.2 TCe pe care o înlocuiește, noul 1.3 TCe este oferit atât cu tracțiune integrală, cât și într-o configurație 4×2. Însă nu este oferit și cu o transmsie automată, ci doar cu o manuală cu șase trepte pentru ambele versiuni.
Motorizarea cea nouă din gama Dacia Duster are distribuție variabilă atât pentru porturile de admisie, cât și pentru cele de evacuare, dar și filtru de particule. Blocul motor din aluminiu este mai ușor decât cel al predecesorului 1.2 TCe și se bucură și de tehnologia 'Bore Spray Coating', care constă într-un strat special aplicat la interiorul cilindrilor, o soluție tehnică lansată pe Nissan GT-R R35.
Varianta de 130 CP a motorizării 1.3 TCe livrează puterea maximă la 5.000 rpm și oferă un cuplu maxim de 240 Nm la 1.500 rpm. Între timp, fratele său mai puternic oferă 150 CP la 5.250 rpm și un cuplu maxim de 250 Nm la 1.600 rpm. Ambele variante sunt în curs de omologare, deci Dacia nu a dezvăluit încă valorile consumului de carburant și ale emisiilor de noxe.
Debutul comercial al noilor variante va avea loc întâi cu versiunile 4×2, iar variantele 4×4 vor fi lansate începând cu jumătatea anului 2019. Listele de comenzi vor fi deschise în următoarele săptămâni.
Odată cu noul motor, Dacia Duster are și o nouă versiune a sistemului Media Nav Evolution, care va fi introdusă în toată gama până la finalul anului. Aceasta suportă Apple CarPlay și Android Auto încă din fabrică. Noua versiune este disponibilă la același preț ca predecesoarea sa și este disponibilă pe toate modelele Dacia care oferă sistemul Media Nav Evolution.
Cei de la Dacia nu au specificat dacă este vorba despre o actualizare software sau hardware, în primul caz existând posibilitatea ulterioară a actualizării variantelor de Media Nav Evolution deja vândute pentru a activa noile funcții.
Totodată, Dacia a prezentat și o serie limitată a lui Sandero Stepway. Aceasta debutează printr-un concurs de design care are trei versiuni propuse, toate desenate de artiști francezi. Cea de-a doua parte a competiției de design ține până în data de 13 octombrie și vizitatorii salonului auto vor vota câștigătorul alături de cei care intră pe portalul Dacia din Franța. Design-ul câștigător va intra în producția de serie limitată pentru Sandero Stepway.