Renault EZ-Ultimo a fost una dintre vedetele standului mărcii franceze de la Salonul Auto de la Paris.
La fel ca alte concepte expuse de Renault, vorbim despre un model 100% electric, iar acesta este și autonom. Spre deosebire de alte modele autonome, vehiculul este destinat unui singur pasager, iar acesta ar urma să călătorească în condiții de lux.
Citește și:
Dacia Duster are un nou motor pe benzină
Atenție, cresc amenzile! Cât va fi punctul de amenda din ianuarie?
5 sfaturi esențiale pentru conducerea pe timp de ceață
Carburanții își schimbă denumirile din 12 octombrie
O metodă inedită ca să scapi de punctele de penalizare de pe permis
Șoferii începători ar putea rămâne fără permis mai ușor
Porsche renunță la motoarele diesel
WTLP pune piedică vânzărilor de hibride plug-in
ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară
Renault EZ-Ultimo are o lungime de 5.7 metri și o lățime de 2.2 metri, ceea ce îl face neobișnuit de mare pentru un vehicul destinat unui singur pasager. Ampatamentul este de 3.88 metri, aproape la fel de mare ca lungimea unui Smart ForTwo, pe când înălțimea sa este de numai 1.35 metri. Fiind vorba despre un vehicul autonom, Renault s-a gândit să-l ofere în regim de car sharing, adică să le permită utilizatorilor să-l închirieze preț de o zi sau doar pentru o oră.
Conceptul EZ-Ultimo are o singură ușă, operată automat, care glisează pentru a-i permite pasagerului să acceseze habitaclul. La bord vei găsi un singur scaun, care poate fi rotit asu pivotat, iar geamurile sunt finisate pentru a asigura intimitatea pasagerului. Finisajele interioare sunt și ele interesante, Renault EZ-Ultimo având lemn, piele și marmură la bord.
Renault afirmă că EZ-Ultimo oferă conducere autonomă de nivel patru SAE, atât pe autostrăzi, cât și în mediul urban. Pentru că ai săi clienți nu sunt nevoiți să conducă, Renault a proiectat și un sistem de entertainment pentru unicul pasager, care vine sub forma unei experiențe de realitate augmentată.
Practic, Renault vrea să le ofere clienților conținut editorial cu realitate augmentată, afișat pe un spațiu dedicat pe parbriz prin sistemul head-up display. Renault nu a prezentat specificațiile tehnice ale acestui model, dar decizia este justificată deoarece nu este în plan o variantă de producție.