Porsche Taycan, primul model electric al mărcii germane, va fi disponibil în mai multe versiuni, iar vârful gamei va fi denumit Turbo S. Ulterior, va primi și un ‘frate’ cu influențe de SUV și o variantă decapotabilă.
Odată cu această informație care prevestește o potențială confuzie în viitor, un reprezentant al mărcii a explicat faptul că versiunea de vârf va ajunge să coste aproximativ 200.000 de euro. Confuzia despre care vorbim ar putea fi cauzată prin folosirea termenului ‘Turbo’ în denumirea unui model cu sistem de propulsie electric.
Citește și:
Prima parcare Park&Ride din București
Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi
Șeful Volkswagen: Producătorii germani au șanse 50/50 să rămână în top
EuroNCAP: Nicio mașină vândută astăzi nu are capacități de conducere autonomă
Motosport: România a surclasat Germania și Spania
Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?
De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?
Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă
Cei de la Tesla au creat deja două situații prin care folosesc termeni din industria auto și din industria aeronautică pentru a descrie anumite funcții ale modelelor lor și asta poate fi derutant la prima vedere. Mai precis, stațiile de încărcare rapidă Tesla se numesc Supercharger, ceea ce este același termen pentru un compresor mecanic, în timp ce sistemul de asistență a șoferului pentru menținerea benzii de rulare și păstrarea unei viteze constante și a unei distanțe de siguranță față de vehiculul din față are denumirea Autopilot, deși nu are capacitatea de a conduce vehiculul fără supraveghere umană.
Revenind la Porsche, modelul Taycan va primi o versiune cu influențe de SUV, care va fi denumită Taycan Cross Turismo. Urmărind ideea de Sport Turismo a lui Panamera, ne putem aștepta la un crossover bazat pe Taycan. Acesta este așteptat să debuteze în 2022, iar el va fi urmat de o variantă decapotabilă a lui Taycan, denumită Taycan Targa, titrează englezii de la Autocar.
Până atunci, reprezentanții Porsche au sugerat că Taycan va porni de la un preț situat între Panamera și Cayenne. Adică între 78.000 și 96.000 de euro pe piața din România, dacă ar fi să luăm în considerare actualele versiuni ale ambelor modele, fără să interpretăm mai departe afirmația oficialului.
Între timp, vârful gamei Taycan, probabil denumit Taycan Turbo S dacă luăm în considerare declarații anterioare făcute de diverși reprezentanți Porsche, va costa aproape 200.000 de euro, așa cum menționam în deschiderea acestui material.
Porsche Taycan va dezvoltat un total de 600 CP și va putea accelera de la 0 la 100 km/h în cel mult 3.5 secunde. Accelerația de la 0 la 200 km/h ar fi posibilă în mai puțin de 12 secunde, adică la fel de rapid ca sprintul 0-100 km/h al celor mai accesibile automobile noi de pe piață. Autonomia lui Porsche Taycan estimată conform normelor NEDC este de aproximativ 500 de kilometri, ceea ce va însemna posibilitatea de a parcurge cel puțin 300 de kilometri în condiții reale de trafic.