BMW M4 DTM renunță la motorul V8 pentru sezonul 2019, au anunțat oficialii mărcii din München.
Producătorul bavarez lucrează de ceva vreme la adaptarea lui M4 DTM la noile reglementări ale Clasei 1 din DTM și din campionatul Super GT. Scopul acestor noi reglementări este de a standardiza componentele folosite în cele două campionate pentru a reduce costurile. Ambele serii vor împărți caroseria monococă din fibră de carbon cu celula de siguranță integrată, aceasta din urmă fiind utilizată de ani buni în DTM.
Citește și:
Informații proaspete despre noua taxă auto: Cum o plătim?
Vom avea mașini electrice fabricate în Bulgaria
Guvernul vrea să modifice în secret legislația RCA
România: Câți șoferi au rămas fără carnet din cauza alcoolului
Jantă de aluminiu sau de oțel: Care este mai rezistentă?
Referendum în București pentru o nouă taxă auto
Prețul carburanților s-ar putea plafona în 2019
Vom avea noi piste de bicicliști în București
Proprietarul unei Dacii 1310 a ajuns lefter din cauza amenzilor
Ce riști dacă nu ai scaun special pentru copii?
Noile motoare 2.0 turbo cu patru cilindri în linie din Clasa 1 vor dezvolta în jur de 620 CP, cu aproximativ 100 CP în plus față de actualele motoare V8, iar viteza maximă a acestor modele va trece de 300 km/h. Astfel, nivelul competiției va crește și piloții vor avea la dispoziție mai multe resurse, în ciuda faptului că M4 DTM renunță la V8, așa cum fac și competitorii săi direcți.
Alte schimbări aduse de Clasa 1 în DTM și în campionatul Super GT implică mai multe elemente aerodinamice integrate la nivelul părții frontale și îmbunătățirea sistemelor de răcire a frânelor și a motorului. Eleronul spate va fi și el modificat pentru alinierea DTM și Super GT la standardul comun, FIA Class 1.
Pilotul Bruno Spengler, campionul DTM din 2012 când BMW s-a întors în această competiție, a fost cel ales să prezinte noul M4 DTM. Spengler a declarat că puterea suplimentară se simte și că fanii vor avea ce să vadă pe circuit, deși perioadele în care piloții vor fi cu pedala la fund au scăzut, dar vitezele maxime atinse vor crește la un nivel nemaiîntâlnit.
Motoarele turbo au fost eliminate din DTM în 1990, însă BMW a folosit motoare turbo în competiții încă din anul 1969 și a lansat un primul autoturism german echipat cu motor turbo. În prezent, toate motoarele din gama BMW sunt turbo.