Audi a prezentat noua nava amiral A8

In 2010, Audi va inlocui actuala generatie A8 cu un nou model, care va duce mai departe lupta din clasa, unde activeaza si BMW Seria 7, Mercedes Clasa S, Jaguar XJ, Lexus LS, sau mai noul Porsche Panamera.

Viitorul A8 dispune de caroserie din aluminiu si structura a caroseriei din aluminiu – Audi Space Frame (ASF), care in comparatie cu o caroserie obisnuita, ajuta la reducerea greutatii cu aproximativ 40%.


Faruri cu tehnologie LED pentru ambele faze

In plus, noul A8 propune de un sistem MMI imbunatatit, care in combinatie cu sistemul de navigatie optional, include touchpad. Nu trebuie sa omitem de aici, printre altele, lista lunga de sisteme de asistare a soferului, suspensia pneumatica (standard), sistemul de iluminare cu LED pentru ambele faze, sau directia dinamica (optional).

In interior intalnim materiale de calitate, finisari fara repros si un design foarte elegant. Scaunele pot avea, optional, functia de ventilatie sau masaj, sau pot fi individuale in spate.


Cutie de viteze tiptronic cu 8 trepte

Din punct de vedere al motorizarilor, noul Audi A8 va debuta cu doua propulsoare V8, unul 4.2 FSI (injectie directa de benzina) de 371 CP si 445 Nm si altul, 4.2 TDI care dezvolta 351 CP. Propulsorul FSI inregistreaza un consum mediu anuntat de 9,5 l/100 km si impinge noul A8 pana la 100 km/h in 5,7 secunde. Emisiile CO2 au valoarea de 219 g/km. TDI-ul V8 ofera o valoare de cuplu de 800 Nm intre 1.750 si 2.750 rpm si accelereaza pana la 100 km/h in 5,5 secunde, in timp ce consumul mediu de combustibil este de 7,6 l/100 km, iar emisiile au valoarea de 199 g/km.


Sistem Audi Pre-Sense

Tot la capitolul propulsoare, Audi informeaza ca mai tarziu, va sosi si un motor V6 TDI de 3 litri care va dezvolta 250 CP si 550 Nm/1.500-3.000 rpm. Acesta va accelera pana la 100 km/h in 6,6 secunde, iar consumul mediu de carburant va avea aceeasi valoare – 6,6 litri/100 km.


Audi Side Assist

Pe baza aceluiasi motor 3.0 TDI, Audi planifica sa produca si o versiune care sa dezvolte 204 CP, care va consuma in medie 6 litri de motorina la 100 km. Acest motor va beneficia doar de tractiune fata si va emite 159 g CO2 pe kilometru.


Schimbator shift-by-wire

Ambele propulsoare V8, 4.2 FSI si 4.2 TDI, dispun de noua transmisie tiptronic, controlata electronic, cu 8 trepte (schimbator by wire) si sistem de tractiune integrala. Optional, A8 poate avea si diferential sport cu alunecare limitata, reper standard in cazul motorizarii 4.2 TDI quattro.

Adaugă un comentariu