Noile rezultate EuroNCAP au adus vești proaste pentru Fiat și Jeep. Două modele ale concernului Fiat-Chrysler Automobiles au avut rezultate slabe în cadrul testelor de siguranță realizate de organismul independent.
Mai precis, pentru Fiat Panda a fost acordată clasificarea de zero stele. Vorbim despre o retestare a unui model care a ajuns la EuroNCAP în această formă în anul 2011. Pe atunci, a obținut patru din cinci stele, dar noile standarde ale organismului independent au adus un punctaj foarte mic pentru Fiat Panda în urma testării din 2018.
Citește și:
Programul Rabla s-a încheiat pentru persoanele fizice
Noua Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești va fi drum expres: Mai scump și mai îngust decât o autostradă
Noi precizări despre taxa auto
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler se prezintă!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Porsche 911 are o nouă generație: Iată ce s-a schimbat!
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Șoseaua de Centură a Bucureștiului – un proiect continuu
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Fratele de platformă al lui Panda, Punto, a obținut o singură stea la testele EuroNCAP din 2017, deci nu este o surpriză totală rezultatul lui Panda. Chiar și așa, cei de la EuroNCAP au consemnat că modelul de clasă mini a fost depășit la siguranță de toți rivalii săi.
Celălalt model al grupului FCA testat de EuroNCAP în această sesiune nu poate să se scuze cu vârsta, deoarece Jeep Wrangler JL este proaspăt lansat pe piață. Acest model a avut o singură stea EuroNCAP, fiind depunctat atât pentru lipsa sistemelor de asistență activă a șoferului, cât și pentru performanțele caroseriei la impact.
Această sesiune de teste EuroNCAP a inclus și modelele Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508, Volvo S60 și V60, iar toate acestea au obținut cinci stele de siguranță. În acest context, nici nu ar avea rost să discutăm despre ele în acest material, însă vom trece în revistă, pe scurt, problemele fiecăruia.
Potrivit EuroNCAP, airbag-urile cortină ale lui Hyundai Santa Fe s-au rupt la modelul echipat cu plafon panoramic, dar cei de la Hyundai s-au ocupat deja de aceast problemă printr-un recall pentru vehiculele deja produse și prin schimbarea airbag-urilor care echipează celelalte modele de serie. În cazul lui BMW X5, airbag-ul pentru genunchi al șoferului nu s-a declanșat corect, o problemă pe care o trăia și Seria 5 G30 în 2017. Mai departe de atât, toate celelalte modelele testate s-au comportat bine la probele la care au fost supuse de EuroNCAP.