Skoda Scala se pregătește să-i ia locul lui Rapid în gama cehilor.
Producătorul din Mlada Boleslav a decis deja să nu se prezinte la Salonul Auto de la Geneva, așa că a pus la cale o prezentare separată penru noul său hatchback compact. Scala se plasează în aceeași clasă cu Golf, Leon, Focus, Ceed, i30, Astra și toate compactele disponibile în prezent pe piață.
Citește și:
Dezastru la EuroNCAP: O stea pentru Jeep Wrangler și zero pentru Fiat Punto
Cifrele oficiale pentru Kia e-Niro erau eronate
Volkswagen renunță la motoarele cu ardere internă
Programul Rabla s-a încheiat
Kia Soul aduce schimbări majore
Craiova-Pitești – drum expres
Jeep Gladiator: Fratele pick-up al lui Wrangler!
Tot ce îți trebuie pentru a rula în siguranță pe drumurile României
Cum îți poți moderniza mașina
Ora de Educație Rutieră
Ce trebuie să conțină o trusă sanitară auto?
Gama de motorizări oferă între 90 și 150 CP și are motoare cu trei și cu patru cilindri în linie. Sunt oferite atât diesel-uri, cât și unități alimentate cu benzină. Anumite piețe vor primi și o versiune CNG, care merge cu gaz natural comprimat. Diferit de GPL, acest carburant este popular în unele țări din Europa.
În comparație cu un Rapid Spaceback, Scala este mai lung, mai înalt și mai lat. Platforma sa este MQB A0, comună cu cea a lui Volkswagen Polo, de exemplu, în timp ce dimensiunile sale sunt potrivite pentru clasa compactă. Vorbim despre o lungime de 4.362 milimetri, un ampatament de 2.649 milimetri, o lățime de 1.793 milimetri și o înălțime de 1.471 mm.
Portbagajul a crescut la 415 litri și volumul de încărcare poate urca la 467 de litri fără a plia scaunele. Dacă totuși faci asta, vei ajunge la 1.410 litri, cu 30 mai mult decât putea să-ți ofere Rapid Spaceback. Tot la interior Skoda Scala vine cu materiale mai bune decât Rapid, un design proaspăt și ceasuri de bord cu afișaj digital. Cele din urmă sunt opționale, desigur, dar au o diagonală de 10.25 inchi. Unitatea multimedia poate fi echipată cu un ecran care are o diagonală de 9.2 inchi, de asemenea, opțională.
Numele Scala vine de la cuvântul din limba latină pentru scară. Cehii l-au ales deoarece acest model este o evoluție semnificativă în comparație cu Rapid, modelul pe care îl înlocuiește. Debutul comercial este programat în al doilea sfert al anului 2019, deci va ajunge în România cel târziu în vara anului viitor. Până atunci veți citi, cu siguranță, un test realizat de noi cu Skoda Scala.
Update: galerie foto de la Salonul Auto de la Geneva 2019.