Subaru STI S209 nu este primul model din seria specială S, dar va fi primul oferit exclusiv pe piața din Statele Unite. Ediția limitată primește o serie de modificări de performanță pentru a facilita condusul pe circuit.
Citește și…
Dacia: mașină electrică pentru toate buzunarele
Cod Rutier 2019: Ce vei păți dacă ești prins butonând telefonul la volan
Impozit auto 2019: cât trebuie să plătim și până când
Sistemul de siguranță care nu te lasă să faci accident
Tinerii care pot urma gratuit școala de șoferi
Producție record pentru Duster!
Versiunea extremă a lui WRX STI beneficiază de același motor boxer cu patru cilindri, cu o capacitate de 2,5 litri, dar care a primit mai multe modificări de la HKS. Propulsorul lui STI S209 dispune de o turbină mai mare, de un compresor mai performant și de pistoane forjate.
Lista de modificări continuă cu un sistem de evacuare complet modificat, injectoare cu debit mărit de combustibil, un nou sistem de răcire și multe altele.
După ce inginerii de la Subaru Tecnica International și-au terminat treaba, puterea lui STI S209 a ajuns la 341 de cai-putere, ceea ce îl face cel mai puternic model de stradă dezvoltat până acum de această marcă. De asemenea, propulsorul oferă cu 10% mai mult cuplu în zona de turație medie.
Chiar dacă este vândut exclusiv în America, S209 beneficiază doar de o cutie manuală cu șase rapoarte, ce face legătura dintre propulsor și sistemul de tracțiune integrală. Acesta dispune de un diferențial central și de un sistem de management al cuplului motor.
Frânele poartă semnătura Brembo și dispun de discuri perforate. Etrierii au șase pistonașe pe puntea față și două pistonașe pe puntea spate.
Suspensia a fost îmbunătățită cu ajutorul unor amortizoare Bilstein, unor arcuri mai dure, a unei bare stabilizatoare pe spate și a mai multor soluții împrumutate de la versiunea WRX STI Nürburgring Challenge, ce a concurat la cursa de andruranța de 24 de ore de la Nürburgring.
Cel mai puternic Subaru dispune de trei moduri de condus: Intelligent (I), Sport (S) și Sport Sharp (S#). Inginerii japonezi recomandă modul Sport pentru condusul pe circuit, iar modul Sport Sharp oferă cea mai bună accelerație necesară pentru cursele în linie dreaptă.
Pe lângă modificările aduse din punct de vedere al mecanicii, niponii au adus și o sumedenie de îmbunătățiri la exteriorul mașinii. Aceștia au montat un nou kit aerodinamic, un plafon și un spoiler generos, ambele fiind din fibră de carbon.
Versiunea limitată mai dispune și de jante BBS de 19 inchi, care sunt încălțate cu un set de anvelope Dunlop GT600A cu dimensiunea 265/35R19. Aceste anvelope au fost dezvoltate special pentru Subaru STI S209.
Nici interiorul nu a rămas în forma standard. Pe lângă siglele ce amintesc permanent de modelul condus, S209 dispune de un volan îmbrăcat în material alcantara, scaune Recaro și de mai multe accente argintii.
S209 va fi produs în aproximativ 200 de unități' și va putea fi comandat în două culori: World Rally Blue Pearl și Crystal White Pearl.